• Bumbi mia

Vad ger ni för hundfoder?

Och varför just det fodret? Har ni testat flera olika?

Min valp äter Fodax färskfoder + kolhydrater och fil. Funderar jätte bra och jag har bara bra erfarenheter av det fodret. Synd bara att det tar lite plats i frysen och man måste planera att köpa det. Kommer med lastbil var 6-7 vecka.

Min cavalier äter RC light, hade gärna haft han på Fodax men han går upp för mycket i vikt av det, så RC fungerar bra på han.

Jag har nog testat dom flesta hundfodersom finnes, min förra hund hade stora problem med att äta och hade svårt att gå upp i vikt så vi gick igenom det mesta.

• Svar på tråden Vad ger ni för hundfoder?
  • KickStart

Mina har ätit Precept och Royal Canin- men nyligen hittade jag Husses hundfoder. Kan varmt rekommendera det!!!
    Ger även deras kattfoder till katterna

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Lenny

Jag ger mina Eukanuba, vilket dom bada gillar (sorry, engelsk dator, darav inga prickar over bokstaver). Har daremot svart att halla hullet pa min aldsta, nagra tips pa foder TS?

• Crappy

LoneStar abdult (torr foder)

Klass (färskfoder)

• antefa

innan eukanuba eller hills. Numera Doggy för att dem är det enda företaget som lovar att de ej använer det cancerframkallade basmatiriset som används i djurfoder.

• betti

Vi ger Magnussons + hills färskfoder (tror jag det är...) + rester!

• ImFa

Under högsesongen för tävling/träning äter de Royal Canine 4800 annars äter de RC 4300 eller RC maxi adult

• Bumbi mia

Jag rekomenderar absolut ett färsk foder om man har svårt att hålla hullet eller vill gå upp i vikt. Jag själv har testat både Klass och Fodax. Själv så föredrar jag Fodax, mycket aptitligare inte alls lika kladdigt som Klass. Och gillas bättre av hundarna.

Finnes några till färskfoder, Nordic, Bravo, Halla, Priima har inte testat någon av dom.

• Yollis

Våran vovve får Royal Canin Giant Adult

/ Yollis - BF 11 juni - KOM UT NU BÄBIS!
  • miniGrynet

Här äts det Hills Senior Light, det går ner med glädje.
    Hon har aldrig haft så fin päls som efter vi började med Hills, så hos oss fungerar det jättebra!

Svar på tråden Vad ger ni för hundfoder?