• Lady Tess

Handtag på babyskydd upp eller ner fällt??

Jag blir sååååå fundersam....... endel säger att handtaget ska vara uppfällt på babyskyddet i bilen
    (man ställer in stolen med handtaget i samma läge som du har när du bär den)

Och i bruksanvisningen till min stol står det med stor text att handtaget ska vara nerfällt + att jag även hört det av andra!

Men vad är rätt?? ja menar varför skulle dom skriva det i en bruksanvisning om det nu e fel???

Har ni nån erfarenhet?

Terese

• Svar på tråden Handtag på babyskydd upp eller ner fällt??
  • Annla

Om det står i bruksanvisningen att det ska vara nedfällt så ska det nog vara det.. Jag tror oxå att det ska vara nedfällt annars hjälper det nog inte om man skulle krocka..

• Smultronblomman

Jag har också funderat på detta.... Alla jag har pratat med säger att det ska vara nerfällt men i bruksanvisningen står det att det ska vara uppfällt... Solskyddet fungerar även bara om handtaget är uppfällt, så det kanske är olika på olika modeller.

• Eja

de flesta jag har sett har det uppfällt och hänger leksaker där so bebin ska ha nåt att pillra på

• Annla

Det kanske är olika för olika babyskydd... Jag skulle göra som det står iaf..

• Gravilda

Håll dig till vad som står i bruksanvisningen är mitt tips!

• Lady Tess

Ja gör nog som det står det är nog som annla säger att det är olika från märke till märke! Tack för svaren!

• MaDdO

Det skall INTE vara nerfällt över bebisen, utan uppfällt så det är jäms med huvuddelen på stolen! Och när vi köpte vår stol sa dom tom att det var mycket VIKTIGT! Så följ du bruksanvisningen, skulle juh inte stå nåt som e fel i den, eller hur?

• MaDdO

Såg nu att det stått i anvisningen att det SKALL vara nerfällt? Det kanske är nya sorts stolar då sen vi köpte för tre år sedan? För DÅ var det iaf så att det måste vara uppfällt! Så jag får väl ändra mig gällande din stol och säga, att jag inte har en aning! *S*

• Smultronblomman

Maddo: Men i brukanvisnigen till vårt babyskydd står det att det ska vara uppfällt, inte jäms med huvuddelen, så det måste vara olika från modell till modell....

• Ulli

På vår modell ska handtaget vila mot sätet alltså nedfällt, så att skyddet inte kan tippa in i stolen vid en eventuell krock. Det är olika från modell till modell.

• MaDdO

Smultronblomman: Har kollat upp noggrannare nu och jag hade alldlees fel minnen! *ler* Handtaget skall vara nerfällt bakom stolen i sk stabiliseringsläge! *ler* Jaja, får jag skylla på gravidhormonerna?

Letade även fram anvisningen som finns på nätet: www.akta.se/anvisningar/prima.pdf

Svar på tråden Handtag på babyskydd upp eller ner fällt??