• Hella77

Gelénaglar...

Hej på Er!

Jag använder mig nu av naglar i glasfiber men funderar på att byta till gelénaglar.

Ni som har eller har haft gelénaglar...
    Vad finns det för nackdelar eller fördelar med dom?

Har hört att man inte kan använda vanlig aceton till gelénaglar?
    Stämmer det & varför är det så isåfall?

Behövs det andra "specialmedel" förutom oljan?

Var rädd om varandra
  • Svar på tråden Gelénaglar...
  • ariel77

gele naglar "löses" upp av aceton. men det finns andra borttagningsgrejer på typ HM. skillnaden på glas fiber o gele vet jag inte jag har bara haft gele men tyckte det var super. kände precis som ens egen nagel!!om du stöter emot tippen på nageln el dyl känns det inte alls.

• jaOmagen

jag har haft gelenaglar o de kändes supernaturligt =) absolut nåt jag kommer fortsätta ha.. har dock inte provat glasfiber =S

• Hella77

Jag har ju haft mina naglar i flera månader nu och har, ett par ggr, råkat slå emot.
    Jäääädrans säger jag bara... vad ont det gjorde.
    Mina naglar sitter som berget och jag t.o.m råkade slå emot så hårt en gång att min egen nagel (under materialet alltså) lossnade på sina ställen. *ajaj*
    Men de sitter ju bra iaf =)

Tack tjejer för era svar!

Gjorde ni era naglar själva eller gjorde ni på salong?

Var rädd om varandra
  • mammatotoo

Vilket märke använder salongen??
    Jag har OPI och det är jätte bra, har dock bara provat acryl!

• ariel77

salong....tror det heter bio (märket)

• Hella77

Om du frågade mig mammatotoo så är det min granne som gör mina naglar privat.
    Men hon är utbildad.

Nån som vet hur det fungerar med att slipa sina gelénaglar?
    Kan man göra det själv eller måste det till speciella grejer till det?

Mina naglar jag har idag kan jag slipa med vilken fil som helst, använder aceton, och inga konstiga specialmedel behövs.

Jag tänkte nämnligen börja göra gelénaglar själv så det är därför jag undrar vad som krävs =)

Var rädd om varandra
  • jaOmagen

jag filade mina naglar med en vanlig nagelfil när de blev för långa, kan behöva stärkas igen då med gele

• Pokergirl

Jag är supernöjd med mina gelenaglar, har testat akryl tidigare men dessa är hundra gånger bättre! Känns naturliga och håller trots en massa bygg och målarbete här hemma. Jag gjorde mina på salong.

Svar på tråden Gelénaglar...