• Salt Groda

Hur hitta gammal vän?

Undrar om någon har tips på hur man söker efter gamla vänner?

Jag hittade precis en bunt med brev från en kompis jag hade som liten. Vi bodde grannar och var jättebra kompisar. Sen flyttade hon utaomlands med sin familj, och vi brevväxlade i många år... tills vi av någon anledning förlorade kontakten. Jag skulle tycka det var jättekul att få reda på vad hon sysslar med nu och ta upp kontakten igen. Men hur gör man? Jag har sökt efter hennes namn på google och på eniro, men hittar inget. Finns det någon som är duktig på sånt här och vet hur man gör??

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Hur hitta gammal vän?
  • Caffreys

Om du har hennes personnummer så kan du vända dig till skattemyndigheten.

• Nettis1975

Antingen kontaktar du Skatteverket. Du kan uppge namn och födelseår oc helst om du har födelsetiden. Eller så kontaktar du polisen som också kan söka.

• Salt Groda

Personnummer har jag inte, men jag vet hennes födelsedag. Kan det räcka kanske? Att kontakta polisen verkar så drastiskt, det är ju inte akut direkt!

• Nettis1975

Ja, det kan räcka med namn och födelsetid. Det är helt ok att ringa polisen om det med eftersom det ingår i arbetsuppgifterna. Om du nu ville få reda på det en söndag.

• Salt Groda

Det är inte superviktigt att få reda på det just idag. Kom bara att tänka på henne eftersom jag hittade alla gamla brev. Eftersom jag inte bor i Sverige känns det lite jobbigt att sitta o ringa svenska polisen för detta. Jag hade hoppats att det fanns nån sida på internet där man magiskt kunde hitta vem som helst. Men det kanske var att hoppas för mycket?

• Salt Groda

Värsta supermamman; jag hittade henne där på birthday.se!!! Men det finns ju ingen adress, hur får man reda på den då tro?

• Det ljuva livet

Stod det inte vart hon bodde? Om staden står kan man ju söka på eniro sen.

Mamma³
  • Nettis1975

Fortfarande Skatteverket eller polisen. Eller kanske du kan söka på hennes föräldrar och kontakta dem.

• Salt Groda

Jo, det stod staden. Men söker jag på hennes namn i den staden så finns inget, inte heller för hela Sverige. Men jag hittar föräldrarna, eller rättare sagt: jag tror det är dem. Så det kanske är lättast att kontakta dem då!

Svar på tråden Hur hitta gammal vän?