Orber på foton (rätt långt)
Jag vet att många påstår att dessa orber (vita/genomskinliga klot av olika storlek) man kan få på foton är enbart dammkorn i luften som reflekteras av ljuset.
Låt mig då få berätta min historia.
Vi är nyss hemkomna från Skottland, där vi åkt runt och bott på olika ställen, på olika gamla hotell och B&B.
De två sista dagarna av vår Skottlandsvistelse hade vi bokat rum på hotell där det sägs spöka. (Jag har en bok om hotell och ställen där det spökar och där hade jag funnit det)
Jag som älskar sådant och gärna sover i hemsökta hus osv, var ju rätt tänd på ideén som ni förstår
Vi pratade med receptionisten som bekräftade att det särskilt handade om tredje våningen, där många gäster och personal upplever obehag och råkar ut för oförklarliga saker såsom hårtorkar som startar av sig själva, tekokare startar likaså, något går förbi och visslar i korridoren men ingen syns till osv.
Kort sagt, oförklarliga saker händer där.
Jag och R sa att vi ville ha ett rum på tredje våningen där flest "spökföreteelser" äger rum.
Nu då, till att börja med så gick det inte att sova i rummet. Det bara liksom gick inte att få ro!
R som egentligen inte tror på sånt här sa själv att han kände att det gick inte att få ro i rummet, och jag kände ju precis samma. Något kändes annorlunda liksom.
Vi hörde ingenting konstigt direkt, och råkade inte ut för hårtorkar som startar heller.
Men jag som älskar att fota tog en hel hög med foton i rummet, bara för att försöka fånga något tänkte jag (jag har aldrig lyckats fånga något så det var ju på kul liksom).
Nu till det underliga. Jag tog kanske ca 25 foton i rummet. Rummet var väldigt lika så många bilder var från samma vinkel osv.
På kanske 4 foton (mest de med R på) så syns faktiskt orber. Jag blev så förbryllad när jag såg det så ni anar inte.
När vi fotade så var det fullt dagsljus i rummet och blixten på kameran var INTE på pga ljuset.
Då undrar jag två saker;
Om nu blixten inte var på, vilket ljus reflekterades "dammkornen" i?
Varför syntes inte orberna på fler bilder än 4 av 25 när alla var från samma rum och i princip samma vinklar?
Ja, ni som inte tror på orber får gärna försöka förklara
Men jag är övertygad om att något där inne på något sätt visade sig.
Jag har inte den nödvändiga sladden hemma så jag kan inte lägga in bilderna än, men jag gör det när jag kan.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-28 12:55:22:
Rummet var väldigt LITET ska det stå!