• Habibti

Vilken mvc är den bästa tycker DU i Sthlm? Ska boka in mig imorgon...

Jag vill verkligen gå till den bästa... Privat elr icke... Ngt ställe dit jag kan få komma oftare än vad man brukar & där man verkligen aldrig känner sig i vägen elr tjatig.. utan som sagt kan boka in egna besök för undersökningar 1 gång/v tex...vägrar gå i veckor ifall ngt fel händer.

Stort tack för alla snälla som vill tipsa mig!

Kram! H

• Svar på tråden Vilken mvc är den bästa tycker DU i Sthlm? Ska boka in mig imorgon...
  • julia81

hm..tror inte det finns något ställe där du bokar in tid för egna undersökningar och kan gå en gång/vecka..vad ska du göra där en gång per vecka?

• Stumpegrisen

Forsok att ga till din privata gynekolog nar du vill gora extra UL. Om han/hon tar emot. Min har gjort det, jag har pa hans inradan (efter ett MA i vintras) fram tills nu gatt hos honom samt skrivit in mig hos min BMC.
    Har funkat superbra. Nu tycker han allt verkar ok och "vill inte se mig" forran v.32.
    Jag forstar din kansla att man snabbt vill veta om nagot ar fel. Och aven om jag inte utnyttjat mer an hans foreslagna extra UL, sa har tryggheten att jag har kunnat ringa och fa en akuttid narsomhelst varit valdigt lugnande.
    Lycka till.

• jeatea

Om jag skulle bli gravid igen så skulle jag gå till Mama Mia på karlavägen dom är helt suveräna

• Habibti

julia81- säkert har jag mina skäl till att vilja gå så ofta eller hur.. & även om jag inte hade det så är du den sista som behöver ifrågasätta varför. Ställde jag efter din åsikt om det?

Stumpegrisen- tack, jag har en spec gynekolog som jag ska träffa på onsd på sabbatsberg, förhoppningsvis kan han rek mig till ngn bra mvc? elr kontaktade du en själv samt hade din gyn samtidigt då?

jeatea- jag var hos dem för några månader sedan pga svåra menssmärtor bla, & det var den värsta mardröm jag varit med om....Antar att jag fick den sämsta barnmorskan på stället...hon var så nonchalant & oproffsig att mina nära tycker jag ska anmäla henne. När jag frågade henne vad hon trodde om min skiljevägg jag har, om den skulle ställa till det i framtiden för mig då jag vill ha barn, svarade hon "den dagen den sorgen".......!!!! Jag var helt chockad när jag gick därifrån. Hon var blond & bröt på typ polska elr ngt. Säkert hade jag otur & de andra är jättebra, men det satte en känsla för mig på hela stället =( Synd.

• Habibti

Rättelse: Frågade jag efter din åsikt om det?

• julia81

hjälp, så trevlig man kan vara.
    Jag undrar helt enkelt bara vad du vill göra där en gång i veckan, vilka slags undersökningar hade du tänkt dig att de ska göra så ofta? Oro har vi ju alla och du har säkert dina skäl. Men när man väl har börjat känna rörelser så får man ju daglig bekräftelse på att allt står rätt till i magen.

Om du ber om råd får du kanske vara beredd på att svara på eventuella frågor också.

• vickan75

Jag håller med Julia81, det finns absolut ingen orsak till att gå på undersökning varje vecka. Blir det något fel så får du självklart komma in när det behövs på MVC men den planering dem har med bokade besök räcker alldeles. Jag gick förra gången på Mama Mia söder dem var bra. Men pga flytt så går jag denna gång på Barnmorskorna Östermalm, dem är direkt anslutna till BB Stockholm och UltraGyn. Dem är mer åt det privata hållet. Lycka till!

• anza

Munkbrons MVC är bra. Men jag tror inte man får komma så ofta, även om man vill. Det är om nått tillstöter och man behöver fler undersökningar som man får det. Har man exempelvis en sjukdom som gör att man behöver extra undersökningar blir man remitterad till spec. mvc på närmsta sjukhus. Då kan man ju få gå varje/varannan vecka beroende på vad orsaken till att man går där är. Jag var väldigt nöjd med munkbron första graviditeten. Den här gången är det tvillingar och då går jag på spec. mvc på huddinge sjukhus.

Anna gravid i v. 30 med tvillingar!
  • trollungar

jag gick mmin andra grav på mvc mama mia på karlavägen och var jätte nöjd med den mvc:n.
    men det finns säkert jätte många flera bra!!

• Rhonda Breeze

Jag pratade med Octavia, den fertilitetsmottagning jag hade gått på, och de kunde inte säga att någon privat mottagning var bättre. De rekommenderade mig att gå till Ekens eller Barnängen iom att jag berättade att vi kommer att flytta till Sjöstaden. Nu blir det Barnängens filial på Aktergatan i Sjöstaden som jag kommer att gå till.

Jag har många bekanta som har varit på Munkbron och som är mycket mycket nöjda - har inte hört någon säga något dåligt om det stället.

Under vår fertilitetsutredning var vi först på MamaMia och blev riktigt oproffessionellt behandlad (blir fortfarande upprörd när jag tänker på det) men har förstått att de ska vara bättre på mödravård. Jag kommer dock aldrig gå dit igen oavsett orsak.

Lycka till!

Sapere Aude!
Svar på tråden Vilken mvc är den bästa tycker DU i Sthlm? Ska boka in mig imorgon...