• Sarge

Någon som har testat Swivel sweeper ?

Hej !

Satt & zappade på TV´n & såg reklam för en liten städmanick som heter Swivel Sweeper som säljs via TV-shop/Tvins....finns det någon som har en sådan ?

Verkar hur bra som helst, men vågar man tro på reklamen ?

Ni som har en sådan, funkar den att ta upp typ katthår med
    ?

/Sarge

• Svar på tråden Någon som har testat Swivel sweeper ?
  • Sussi75

Sambon köpte en sån trots mina protester  (jag är inte mycket för att handla på typ TV-shop...) Och efter att ha testat hemma så kunde vi konstatera att den var lika dålig som jag trott den skulle vara. Det är ju inget sug i den som i dammsugare utan det är bara några små borstar som snurrar runt. Fick väl upp stora grejer typ små stenar men inte det fina gruset eller små små smulor. Jag föredar vår dammsugare för den tar ju bort allt.
    Just katthår kan jag inte uttala mig om...kanske funkar på det?

• Sarge

aj fasiken !
    Vad synd.....jag som hade hoppats att den skulle vara revolutionerande bra !

Ingen annan som har erfarenheter att dela med sig av denna, enligt reklamen fantastiska produkt ?

• Callisto79

Min svärfar har en sån.. Det jag la märke till är att den låter jättemycket, minst lika mycket som en vanlig dammsugare. Inget jag skulle köpa!

• vindvilja

Jag funderar på att köpa en sådan. Jag har velat ha en uppladdningsbara Elextolux, men efter ha testat den hos både mina svärisar och svägerska så vill jag inte ha en. Den suger ju inte upp någonting utan bara skjuter smutsen framför sig. Jag skulle vilja ha en lite lätt dammsugare som skulle fungera istället för borste. Någon som kan säga om en swivel Sweeper skulle funka som en sådan? Alltså inte ersätta dammsugaren, utan mer som ett komplement.

I'm not like the girls that you've known, but I believe I'm worth coming home to...
  • Cornette

Min syster och en väninna har varsin. Tycker de funkar jättebra, bara man kör lite långsamt. Det min syster främst använder den till är att ta upp matresterna på golvet efter barnet har ätit. Den stora fördelen där är ju att den tar fuktig mat också. Visst, den låter, men den är ju ändå bra mycket smidigare än en dammsugare.
    Hade jag råd skulle jag köpa en och ha i hallen så slapp jag ha dammsugaren framme hela tiden.

Skadeglädje är den enda sanna glädjen.
  • vindvilja

Det var precis så jag hade tänkt använda den med. Den är ju 1000 kronor billigare än en elextrolux så då känns det ju redan som en besparing.

I'm not like the girls that you've known, but I believe I'm worth coming home to...
Svar på tråden Någon som har testat Swivel sweeper ?