• Susiepie

Kattuppfödare

Jag bara undrar om det finns fler här som föder upp katter och isåfall vilken ras!?
    Och hur har det gått med era katter ocha llt runt i kring när ni fått barn och varit gravid?

Jag har stamnamnet S*Lynxarella´s och föder upp rasen Maine Coon, har 2 honor och två hanar en bortlämnad på foder!
    Jag är mycket aktiv ute på utställningar och i Uppsala kattklubb..
    Skulle vara kul att höra ifall det finns flera som mig :)

• Svar på tråden Kattuppfödare
  • Minne

Jag har perser, men bestämde mig för ett par dagar sedan att jag skulle kastrera min tjejja...tycker inte hon är tillräckligt "fin" för att avla på, man är ju ute efter att förbättra rasen, inte avla på något kanske..Jag är medlem i SNRF (IDP), bor i Uppsala...När min grabb har blivit lite äldre ska jag köpa drömkatten och hoppas kunna avla på den..
    Jag har en creme-vit kastrat som jag ställer ut, han blev bästa kastrat hane på vår utställning för 2 veckor sedan..
    Minne

• Majsan70

S*Vattnadals' heter vi och vi föder upp Helig Birma i liten skala. Just nu har vi bara en fertil tjej, men hoppas på ändring av det inom en snar framtid. Vår hane kastrerade vi efter en jobbig tid i höstas.
    Vi ställer inte ut våra katter alls. Har vart på väg några gånger, men kan inte riktigt se vad det skulle tjäna till?! *S*

• Susiepie

Jag tycker mest det är kul då jag inte har så många kattvänner att träffa likasinnade och se på alla vackra katter :)
    Samt att jag får bekräftat att jag har så snygga katter haha skämt o sido så tycker jag bara om att träffa folk :)

• Majsan70

Susiepie

Vi går gärna på utställningar, men efetrsom vi ofta tycker att domarna går på eget tyckande när det gäller katterna, så är vi tveksamma till att ställa ut.
    Jag tror inte våra katter skulle gilla det och jag skulle inte gilla att någon påpekade "fel" på våra älsklingar. Vi är medvetna om vilka eventuella brister de har ändå.

Visst hade det vart fint att få alla certen till vår tjej, men konkurenssen är stenhård i hennes kategori, så det hade blivit otaliga utställningar och säkert då en mycket olycklig kisse. Så vi nöjer oss med att själva beundra våra fina katter.

• Dundermamman

Jag föder norska skogkatter sedan 2001. S*Lejontassens heter min uppfödning. För närvarande har jag 2 honor och en hane.

Tyvärr hinner jag inte med utställningar så mycket som jag skulle vilja,då jag jobbar varannan helg och jag har en autistisk son som tar mycket tid i anspråk.
    Jag försöker ställa ut 1-3ggr per år.

• Minne

Jag gillar utställningarna. Och min Curry åxå! Han gillar att stå i centrum och att kolla vad som händer ( inte mycket "typiskt perser" i honom inte!) Jag tycker att det är roligt att träffa andra människor som har samma intresse som mig, jag tycker om att beundra alla vackra katter och det är roligt att mitt jobb med Currys päls ger resultat, för jobb är det! Ett mycket kärt jobb..det är urkul att jobba med hans päls och se hur fin han blir!
    Faktiskt så hjälpte jag en kompis att bada hans tre skogisar till den sista utställningen, och han fick jättefina omdömen om sina katters pälsar! Så där tog jag åt mig, jag som aldrig har skött ett semilånghår förut!!
    När man är uppfödare så är det ju ett bra forum att visa upp sina katter tycker jag, sen säger jag absolut inte att det är ett måste!!!
    Minne

• Birgitta2

Kan tipsa dig om www.kattforum.se Där finns massor av trevliga uppfödare och vanligt folk. Där kan du får svar på alla möjliga och omöjliga frågor. Du behöver inte vara registrerad. Men vill du läsa OT-trådarna måste du registrera dig. Och du, det är gratis att bli medlem och du är medlem så fort du registrarat dig.

• Susiepie

Ja där är jag med :):)
    Ville bara se om det fanns någe folk här med :)

• Kenzie

Jag är själv inte uppfödare ännu, men planerar att bli så fort min foderragdoll övergår i min ägo. Vi ställer ut henne flera gånger om året, mest i sthlm men även i norrköping och linköping.

Svar på tråden Kattuppfödare