• Lenitsa

Bästa områdena att bo på norr om Stockholm?

Vart ska man bo norr om Stockholm anser ni? Det ska vara barnvänligt och lugnt och ha bra skolor? Har ni några bra tips att ge??
    Hälsn. Lenitsa.

• Svar på tråden Bästa områdena att bo på norr om Stockholm?
  • Angla

Beror på hur mycket pengar man har. Rotebro i Sollentuna är kanon men där får du lägga 4 miljoner för en villa

Angla - med vingar av lycka
  • MHN

Vallentuna är bra att växa upp i. Det har jag gjort och kan varmt rekommendera kommunen för barnfamiljer även om jag inte själv bor där längre. Huspriserna är inte lika höga där som i de kommuner som ligger nära.

• Bromma105

Jag bor i Bromma och trivs med det. Nu räknas det kanske inte direkt som norra Stockholm.
    Jag är uppvuxen i Hässelby villastad och där är det barnvänligt och bra.
    Kommunerna runt Stockholm har alla väldigt olika syn på barnomsorg och skola, så det kan vara värt att kolla upp innan man flyttar.
    Solna är känt för att inte satsa så mycket på barnen.

• Karpet

Ja, Bromma och Ekerö är jättetrevliga områden.

• MHN

Ja Bromma är också väldigt bra, men dyrt med hus här.

Bromma105: Håller inte riktigt med i din syn om Solnas barnomsorg. Har bara hört bra om den.

• Miss Lau

Jag gillar de östra delarna bäst.
    Åk E18 mot Norrtälje och ni passerar många bra ställen att bo på. Danderyd, Täby, Vaxholm. Rydbo, Österåker och Norrtälje. Bara att välja det som passar plånboken

• Dessie

Hur långt "bort" på den norra sidan? Vi bor i Enköping som ligger ca 7 mil norr från Stockholm, E18 mot Västerås.
    Tar ca 50 min med både bil & tåg.
    Swebus Express går oxå.

Bålsta som ligger ca 4 ½ mil från city - pendeltåg + "vanligt" tåg går.
    Oxå utmed E18 mot Västerås.

Jakobsberg, på "Viksjösidan". E18 mot Västerås, 18 km från city.

Upplands Väsby, området Runby. E4, ca 2 ½ mil från city.

Svar på tråden Bästa områdena att bo på norr om Stockholm?