• Johannafischer

hur städar du?

det finns ju en djungel av olika produkter på marknaden?
    vilka använder/føredar du?

Jag anvænder en massa olika men har inte hittat någon jag gillar bättre än någon annan. skulle vara Ajax trippel action i såfall, den e bra till de mesta.
    Tycker det är svårt att få till diskhon så den blir fin.. æven om man rengør med medel så blir den flammig efteråt? hur gør du med det?
    har aldrig behøvt att stæda hemma sjælv. Fick alltid hjælp med det (bortskæmd) men nu kan jag behøva læra mej =)

• Svar på tråden hur städar du?
  • pissypopi

jag har hittat jättebra städprodukter. de är gjorda av fibrer, så det enda man behöver tillsätta är kalltvatten. Otroligt, men det fungerar faktiskt.

• pissypopi

Enjo heter det förresten

• Sulla

pissypopi
    vart hittar du dom produkterna?

• Nyfiken gul

vanlig grönsåpa till alla golv... var rädd om dina golv om du har parkett eller äkta trägolv.. bara varmt vatten o en klick såpa är allt du behöver..

YES diskmedel utblandat i lite vatten till fönsterputsning och speglar...

Diskmedel gör jag även rent övriga köket med,köksbänkar, diskbänk och skåp..

Har kermikhäll-spis o använder där deras speciella medel som inte repar..

Toarent på toaletten o badrummet så klart...

• pissypopi

Sulla: det fungerar typ som tupperware. Man är på ett party typ... jag trodde inte på det men for ändå på ett städparty. Och det fungerade faktiskt. Jag kan fortfarande inte fatta att det fungerar. Men man slipper ju alla kemikalier och så.
    Jag kan ta reda på mer om du är intresserad

• Sulla

Är det dyra produkter ?
    Låter ju kanon att det är utan kemikalier

• pissypopi

Sulla: jo tyvärr så kostar de endel, men om man räknar hur mycket man lägger ut på dammsugare och trasor och en massa medel så blir Enjo billigare i längden.

• Sulla

dammsugare? Har du typ en torrmopp då ist?

• Jullesmamma

Till diskbänken och annat rostfritt använder jag en orange burk som jag köpt på marknad, jättebra!

Svar på tråden hur städar du?