• Un Zéro

Lite blod efter samlag - någon mer? :-o

Finns det ngn mer som fått lite blod på pappret efter sex? Såg lite (kanske ett par droppar) på pappret direkt efter sex och ett par dagar senare kom det pyttelite brunt jox... Någon mer?

V. 19+5 idag och är inte speciellt orolig... har inga nya krämpor (lite stick och drag har jag haft i flera veckor) men undrar om det är ngn mer som haft samma sak. Har inte pratat med BM men har UL på Onsdag (och känner sparkar varje dag).

Jag är helt säker att det är från mig (kände mig lite "känslig" vid öppningen trots kompanjonen Klick ♥) och vi kanske hade lite vääl mysigt lite vääl länge . Någon mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-29 07:10:21:
    * puff *

• Svar på tråden Lite blod efter samlag - någon mer? :-o
  • Freda

Jag hade också så när jag väntade barn. Men kolla med bm så slipper du gå och fundera. Lycka till!

• Lennica

Det är nog ingen fara. Min läkare sa att det var väldigt vanligt att det kunde komma blod efter sex då slemhinnorna är skörare.
    Men du kan ju alltid fråga på ditt ul, lycka till!

• marmelade

Är jättevanligt att man får blödning vid sex när man är gravid. Det beror på torra och sköra slemhinnor. Inget att oroa sig för så länge du inte får en riklig blödning. Har haft två rikliga blödningar vilket berodde på att moderkakan ligger lite för så här råder avhållsamhet. Men de brukar säga att om blödningen avtar inom två timmar och inte tilltar är det ingen fara. Skulle du få en kraftigare blödning så ringer du sjukvårdsupplysningen så får du komma in på kontroll. Men som sagt, en liten blödning är absolut ingen fara.

• AnnaPersson

Hej!
    Innan vecka 13 (är nu i vecka 23) hade jag någon enstaka gång en svag blödning efter sex. Min barnmorska sa att det var helt normalt. Jag har även haft en del näsblod vilket beror på samma sak, sköra slemhinnor. Ta upp det med din barnmorska för säkerhets skull!!

• Sandra88

Jag har haft ett par rikliga blödningar efter vi har haft sex, har också haft små blödningar. Härisist blödde jag jätte mycket efter samlaget och det blev blod i sängen och på morgonen när jag vaknade så blödde jag lika mycket som direkt efter sexet.
    Så det var bara att åka in för en kontroll och där konstaterade de att det var inge farligt det var ifrån mig, det var min livmoderstapp som var väldigt skör. Men ta upp det för säkerhets skull det är ju olika från person till person vart ifrån blödningen komer!

Svar på tråden Lite blod efter samlag - någon mer? :-o