• vofflan

Bruna eller vita??

Jag har bruna lister i mitt hus någon mer???

Är det fult eller??

Jag tycker faktist inte det , Ja på riktigt jag tycker det är fint.

Är det någon som målat brunt till vitt Funkar det??
    Håller färgen länge?
    Det är så praktist med brunt. (Jag är inte 50 fast det låter så )

• Svar på tråden Bruna eller vita??
  • dexterswife

Jag kan tycka att det är snyggt med mörka lister till ljusa rum. Lite asiatisk touch!

• vigdis

Generellt sett gillar jag ljusa lister, men mörka kan man göra till en fördel! Det är bara att anpassa stilen, tex. asiatisk eller medelhavsstil. Mexikansk eller den där amerikanska med mörka golv, vita väggar och textilier i blått och rött.

• andypandy

jag har också bruna lister och bruna dörrar. jag tycker det är jättefint men många som varit hos oss säger att det är asfult och att vi borde måla dem vita !! varför det liksom ? det är ju trälister och då ska dem va bruna. jag är nöjd med det iallafall men inte min kille !!

• vofflan

Skönt att det finns fler som gillar bruna lister
    Alla vill måla och vist kan man det men viket jobb!!
    Alla fönster tak coh dörr lister phu Nej tack

Andy pandy när byggdes ditt hus eller din lägenhet
    Brunt känns ala 70 talet
    Vårat hus byggdes -74

• annca

Vi har olika i olika rum. Kan säga att jag som regel formligen hatar allt som är täckvitt. Så i sovrummet är lisaterna vitlaserade, i allrummet, med bjälkar i taket och gula väggar är listerna brunlaserade, likaså i de andra två rummen med gula väggar.

• Västeråstjej

Jag har tänkt att måla sovrummet i naturvitt eller når liknande och ha eklister. Tycker det är snyggt med kontrasten.

• annca

(Jag är nog ganska extrem med mitt anti-vitt! Det hat tom hänt att jag vänt i dörröppningen när vi varit på husvisning bara för att köket eller badrummet varit helt vitt! )

• zoe111

tycker bruna lister är supersnyggt, varför ska du måla dom om du gillar dom?!

• vofflan

Jag ska inte måla de
    Men det var roligt att höra att fler tyckte det var snyggt

Trodde ett tag att jag var ensam

Svar på tråden Bruna eller vita??