• Anonym (Rädd)

Tänk om jag har cancer...

Jag är så orolig!
    Jag har inte kunnat äta något och orkar knappt ta hand om mina barn. Jag har en läkartid i morgon då de ska kolla mina svullna lymfkörtlar.
    Jag är rädd att det är lymfom. Jag vill inte dö ifrån mina barn.
    Jag har ingen infektion i kroppen eller någon annan rimlig förklaring till varför körtlarna skulle svälla.
    Jag är så rädd. *gråter*

• Svar på tråden Tänk om jag har cancer...
  • NovaUnique

Mina lymfkörtlar har för vana att svullna då och då de med. Och i mitt fall har det aldrig varit något farligt! Men jag vet att det säkert inte tröstar dig just nu. Så en massa kramar till dig! Jag håller tummarna för att det inte ska vara något farligt!

• Birgitta2

Stackars dig som måste gå och vänta på provsvaren sen. Det är ju faktiskt inte alls säkert att det är malignt (elakartat). Lymfkörtlarna kan svullna ändå med en infektion som inte syns utåt. Och du, man dör inte alltid av cancer. Upptäcks det relativt tidigt så botas man väldigt ofta, även om det är jobbiga behandlingar. Rita inte fan på väggen, men jag kan förstå att du är i chock. Men det är ju inte säkert än.

Om du är minsta religiös, så sänd en bön till honom däruppe. Han lyssnar ibland.

Kramar
    Birgitta

• Anonym

Hr också svullna lymfkörtlar emellanåt. Det är heller inget!

Men jag förstår din rädsla. Men det är mycket "tänk om". Det finns en massa andra orsaker till svullnaderna. Och om det "värsta" skulle visa sig (vilket jag inte alls tror!), så betyder inte det automatiskt att du "ska dö ifrån dina barn".

Men jag vet att det är supersvårt att resonera bort oron! Men du ska se att det kommer att gå jättebra!

Skickar en bunt lugnande styrkekramar!

• Anonym (Rädd)
    Tack för era ord.
    Den resonabla och logiska delen av mig vet ju förstås att det inte alls behöver vara något malignt... Men, tyvärr så är det min irrationella sida som dominerar just nu.
    Trots allt så finns det ju människor som får sådana här besked, fast deras logiska sidor också försökt hitta godartade förklaringar till svullna körtlar.
    Ååååhhh, jag bryter ihop snart. ändå så ska jag vara glad att jag fick en läkartid så snabbt.
    men visst känns det lite skönt ändå att läsa att ni också haft svullna lymfkörtlar, det ska jag erkänna. Men har det varit då ni kännt er friska för övrigt?

Håll era tummar för mig i morgon. Återigen tack.

// Rädd mamma
  • Anonym (???)

svullna lymfkörtlar ???
    vad är det?vart sitter lymfkörtlarna??

• Anonym (Rädd)
    Anonym (???) skrev 2006-05-29 10:16:27 följande:
    svullna lymfkörtlar ???vad är det?vart sitter lymfkörtlarna??
    Mina som svällt är de i nacken och på sidan av halsen. Lymfkörtlar har man i princip överallt.  Bla i armhålor, ljumskar och i buken.
  • NovaUnique

I mitt fall är det lymfkörtlarna på halsen och under käken som svullnat. Jag har varit hos läkare flertalet gånger och de har aldrig sagt exakt vad det beror på men de säger att det är så himla vanligt. Alla har svullna lymfor emellanåt, man märker bara inte av det.

• Anonym (???)

ok...förlåt! jag visste inte..min mamma har bröstcancer så jag förstår hur det känns att vara ledsen och orolig
    vet inte vad jag kan säga mer än att skika en kram

• Anonym (Rädd)

Det är skönt att läsa lugnande ord. Tack!

• Anonym

första Anonym igen

Mina svullnar ibland under käken och i ljumskarna. I förra veckan svullnade det lite i ena ljumsken och blev ömt. Men i övrigt var jag superfrisk! Men det kan ju hända att det var en liten infektion på gång som bekämpades innan det riktigt hann bryta ut.

Jag är övertygad om att det kommer att gå jättebra för dig!
    Om du har lust kan du väl skriva hur det går i morgon?

Kram!

Svar på tråden Tänk om jag har cancer...