• Ange75

Tips på "nyttigt" bjudfika??

Nu har det gått 7 månader sedan lilleman tittade ut och det går faktiskt inte an med den här vikten längre! Började igår att räkna points och än så länge går det lysande

Jag får dock besök senare i veckan och vet inte vad jag ska bjuda på för gott fika, som samtidigt inte tar för många points. Tacksam för alla förslag!

• Svar på tråden Tips på "nyttigt" bjudfika??
  • lakristrollet

Fruktsallad
    Frallor med goda pålägg och grönsaker om du vill ha det lite "matigare"

• Sailor

Man kan ju bjuda utan att äta själv...

• Gisse the one and only

Grönsaksdipp, morötter, blomkål, gurka mm i stavar och dippor gjorda på produkter med låg fetthalt. Mycket gott och man kan dricka citronvatten till

No points

• Astarot

Hej!
    Viktväktarna har ju många goda recept på efterrätter och kalorisnåla kakor men de recepten kanse du inte fått än. De säljer ju en del kokböcker också med bra recept.

Annars är mina idéer sådär direkt på rak arm:
    -fruktsallad med vaniljyoghurt eller vaniljkesella
    -skippa sötsaker och bjud på nybakat grövre bröd, lättsockrad marmelad, mager ost och grönsaker att lägga på

Ha en trevlig fika!

• glittervind

Håller med lakridstrollet: lyxig fruktsallad på exotisk frukter som mango, ananas och melon + hallon är grymt gott!

• Ange75

Tack för era svar!

Astarot: Jag kör en budgetvariant av pointsräkning, dvs har en kopierad pointsbok som jag går efter. Det kanske inte är lika effektivt i längden som att vara medlem och gå på möten, men just nu passar det bäst för mig. Hoppas bara att jag håller motivationen uppe på egen hand...

Exotiska frukter låter ju kanongott. Det slinker tyvärr inte ner särskilt ofta (läs:aldrig) i min kundvagn. Men det kan man ju ändra på

• Mellismamma

Ange75: Jag kör viktväktarna på egen hand jag med, har tidigare varit medlem, men det var några år sen. Håller man bara sig till pointsen, så funkar det. Att köra hemma är dock lättare att "fuska".

Jo jag har ett tips på god fika, skiva te x banan, jordgubbar, äpplen och riv lite vit choklad över i en form och in i ugnen ca 10 min och servera lätt vaniljglass till, det är gott och ge få points!

Lycka till!

Svar på tråden Tips på "nyttigt" bjudfika??