• Cakan74

Gåva till BB personal?

Jag och min sambo blev så otroligt bra och proffsigt bemött när vi födde vår lilla tjej så jag skulle vilja ge något till barnmorskan och undersköterskan som förlöste oss. Tänkte en flaska vin eller så? Har du några bra tips på vad man kan ge, har du kanske själv givit något, ska man ge?

• Svar på tråden Gåva till BB personal?
  • bustjejen

Det är inte så säkert att hon tar emot en personlig gåva. Det kanske är mer populärt med ett bidrag till kaffekassan, eller fikabröd till hela personalen?

• Emmec

Ja, vi var och hälsade på förlossningen/BB ett par veckor efter att dottern föddes. Jag hade skrivit ett kort där jag tackade för den underbara behandling vi fått och där jag klistrat in ett foto på dottern. Hade också med en ask med Aladdinhjärtan, som de kunde ha i personalrummet typ.
    Tänkte lite som "bustjejen" att det var bättre att ge något som var till alla men som ändå "vår" BM och undersköterska kunde ta åt sig lite extra av. :)

• bebba

Jag har oxå funderat på att ge något till vår förlossningspersonal. Jag blir helt glad i kroppen när jag tänker på dom för dom var helt underbara! Jag lixom "saknar" dom..
    Båda jobbar dock natt, så jag vet inte hur/var/när jag skulle kunna lämna nåt. :(

• ttiinnaa

som vårdpersonal får man inte ta emot personliga gåvor,men ett bidrag till kaffekassan är väldigt uppskattat.

• Henrik28

Rama in moderkakan.

Skämt o sido så en bukett blommor hem till dem fungerar.

• Cakan74

Tack för alla bra svar! Ett kort och ask choklad är väl bättre än att köpa typ fika bröd.

• Cecilia2

Vi var så glada över personalen på barnavdelningen där vi blev inlagda lite senare så vi ville göra något. Vi köpte en stor fruktkorg och skrev ett kort med en bild på töserna i. Det verkade i alla fall uppskattas.

• AnnaR

När vi låg på neo la jag märke till att de hade fått många bildkollage från tacksamma föräldrar. Det verkade uppsakttat och det satt kollage uppsatta lite varstans över hela avdelningen.

• bebba

Varför får inte vårdpersonal ta emot personliga gåvor? :/

• Räkans mamma

Vi var otroligt nöjda med våra barnmorskor (hade en lååång förlossning och gick genom fyra arbetspass!) så vad vi gjorde var att vi köpte halsband till dem med en personlig hälsning från vår lilla dotter och sedan gav vi en stor chokladkartong till all övrig personal. Våra barnmorskor hade inga problem med att ta emot presenterna tack och lov! Tvärtom blev de glada.

Svar på tråden Gåva till BB personal?