Träna efter abort? infektionsrisk?
Jag gjorde "pillerabort" i onsdags för 5 dagar sen, å tänkte börja med träningen på gymmet idag, eller kan det bli infektion? ska jag undvika de tills några veckor har gått?
Jag gjorde "pillerabort" i onsdags för 5 dagar sen, å tänkte börja med träningen på gymmet idag, eller kan det bli infektion? ska jag undvika de tills några veckor har gått?
ingen som vet?
tror absolut inte det är någon fara. det du ska undvika ett tag efter abort är sex, tampong och bad
Hej! Jag har också gjort en medicinsk abort. Jag frågade i samband med aborten hur det var med träning, BM svarade att första dagen skulle man ta det lugnt pga att kroppen är omtöcknad av smärtlindring mm men att det därefter absolut inte skulle vara någon fara. Enligt den information jag fick påverkades med andra ord inte infektionsrisken av träning utan hade snarare med att göra med att man inte fick föra in föremål i slidan (tamponger m.m). Jag gjorde abort på en torsdag och började träna på måndagen efter (dvs fyra dagar efter aborten). Jag har inte haft några infektioner så jag tror att du kan börja träna. Lycka till!
Okej tack så jätte mycket för svaren!