• Anonym (orolig)

Röd hudflik som sticker ut ur slidan

Upptäckte för en liten stund sedan att jag har en liten röd hudflik som sticker ut lite ur slidan. Blev helt hysterisk för det var precis detta jag var rädd för... att barnmorskan skulle sy dåligt. Födde min dotter för tio veckor sedan och hade inte kollat där nere på kanske en månad. Har illaluktande flytningar också. Någon som har någon aning om vad detta kan vara och vad man kan göra. Har inte varit på efterkontroll ännu...

• Svar på tråden Röd hudflik som sticker ut ur slidan
  • Anonym (Ring BM)

Då e det nog dax för ett samtal till din BM...

• Anonym (ovanligt?)

Så har jag också. Och jag födde mitt barn för fem år sen.
    Det är säkert inte därför du har illaluktande flytningar. Och jag tror inte heller det är därför bm har sytt dåligt

Men ring och fråga....Kanske jag också borde det då..*s*

• Anonym (orolig)

Men om du har haft så i fem år, har du inte varit på kontroller och vad har de sagt då? Gör det inte ont när du har sex? Min hudflik är öm om jag petar på den...

• Bispan

Har du illaluktande flytningar ska se till att få hjälp för det.

• Anonym (ovanligt?)

Min känns inte alls. Det gör inte ont när jag har sex och ingen gynekolog eller bm har sagt något om den heller. Du kanske är öm för du nyss har fött barn. Det är ganska svårt att känns kanske precis efter en förlossnign.

Men jag tycker du ska söka för dina flytningar. Dom ska ju aldrig lukta illa.

• Växjömamma1976

Du kanske har fått en infektion!? Ring förlossningen där du födde ditt barn..

Lycka till!

• Anonym

Vad fliken anbelangar så kan du säker vänta med att visa upp den tills efterkontrollen, ibland verkar det som att en del BM inte gick "sömnadskursen" man häpnar när man hör hur dåligt en del blivit sydda efter förlossningar.

Misstänker du infektion så ska du ringa och fråga.

• rara sara

Min BM verkar inte heller ha gått nån sömnadskurs! Har precis som du men jag tror att det e en del av min mödomshinna. På efterkontrollen sa dom inget ang det, däremot ska jag få sy igen en bristning som hon lät vara.
    Är gravid nu igen så vid nästa förlossning ska jag säga åt BM att sy ordentligt, sen ska jag be om en spegel så jag kan titta så att hon gjort rätt

Ang flytningarna så luktade mina annorlunda några mån efter förlossningen, det luktade inte illa men inte heller som det gjorde innan. Men det har försvunnit nu så nu är min normala lukt tillbaka, kanske e samma för dej? Annars kan det va en infektion.

• Anonym (orolig)

Man blir ju galen på barnmorskor som inte kan sy. Var väldigt tveksam redan innan och tänkte att det kommer gå illa. Och jag hade tydligen rätt. Jag hade till och med skrivit i mitt förlossningsbrev att jag var rädd för det och sa till henne att sy så bra hon bara kunde... Och det kanske hon gjorde, jag vet inte. Men rara sara, gör din hudflik ont när du har sex? Jag har inte provat ännu, vågar inte. Fast vill...

• Anonym

Jag har med en hudflik som hänger ner. Men det är inget jag byr mig om. Visst kändes det lite konstigt i början när man inte kände igen sig, men man vänjer sig. Man har ju trots allt gott igenom en förlossning. Å jag tro faktiskt att sköterskorna gör allt de kan för att få det så bra som möjligt. Sedan hänger det ju på läkningsprosessen.

• Selmas

Det har med ärrbildningen att göra efter förlossningen om man blivit klippt eller spruckit & därför är sydd. Det heter Granulom & bör penslas med lapis av BM på MVC. Är det mycket så kan det behövas åtgärdas av laserop på GYN. Flytningarna kan nog ha med detta att göra så kontakta din BM.

• Selmas

Extra hud som bildas i ärr när det ska läka samman så det är alltså  för bra läkekött!!!

• Anonym (orolig)

Var till barnmorskan idag och jag har fått tid till läkaren som tydligen ska pensla på något så att den här slemhinnefliken "dör". Låter som att det kommer göra ont. Barnmorskan sa att jag hade fått denna slemhinneflik eftersom hon som sydde mig inte hade sett till att allt var innanför där hon sydde som det skulle. Enligt henne kan sådana här slemhinneflikar växa så hon tyckte det var bra om man tog bort dem.

Svar på tråden Röd hudflik som sticker ut ur slidan