• fru ö

rosa flytningar...igen..

Jag går in i v 10 imorgon. Har idag rosa flytningar. Har haft det lite till och från under hela graviditeten. Har molvärk och ibland rejäl växtvärk då det stretar och drar i ljumskar och magen. Enl BM ska det vara så, runt v 10 börjar moderkakan ta över näringstillförseln och då kan man blöda lite ibland. Någon mer som varit med om detta eller som hört att det ska vara så här? Grav symtomen är som vanligt, mår lite illa ibland, stora ådror på brösten samt trött.

• Svar på tråden rosa flytningar...igen..
  • fru ö

ingen som varit med om detta?

• Smulan1976

Hej! Jo, jag har vart med om detta! Jag gick in i vecka 7 idag, och i fredagskväll när jag gick på toa så upptäckte jag en rosa flytning och blev skraj, men på lördagmorgon så ringde jag till sjukhuset och dom sa att det inte var någon fara, så länge det inte var färskt, rött blod!
    Vi håller tummarna! LYCKA TILL! KRaM.

• sarek

Är själv i v12 och jag har också rosafärgade flytningar. Ringde till min BM och hon sa att det är ingen fara så länge det inte kommer klart blod.
    Men jag kan förstå din oro, jag är likadan..har valt att vara hemma och vila mig några dagar ifrån jobbet.
    Lycka till.

Kramiz Sarek

• smurfan73

Jag är nu i v 9 (8+5) å hade i torsdags kväll en ljusrosa flytning. Ringde MVC på fredag fm å hon sa att det va helt normalt så länge det inte kom mera för då skulle jag höra av mig igen. Det kom inte mera alls då. Nu idag hade jag samma då jag va på toan men bara ljusrosa som syntes på pappret när jag torkat mig *orolig* Ska jag ringa in igen eller ????

• MJN

Har själv sett typ rosa flytningar men kommit fram till att det har varit slemhinnorna som är känsliga. Så det kan ju vara så att slemhinnorna är extra känsliga när man är gravid. Plus att man springer på toa lite oftare och "nöter" därmed med pappret. Hoppas det går bra för er allihopa.

/MJN (v 9+0)

• smurfan73

Ja det stämmer säkert det för nu så har jag fått börja gå på toa ca var 3e timma..fattar inte vart allt kommer ifrån

• natjam

jag har inte rosa men bruna flytningar. Som när mensen tar slut lr börjar. Blev livrädd i söndags och tänkte att nu "brakar det loss" men bm sa idag på inskrivningen att det kunde va så. Dels för att jag "skulle" hafte mens nu och så är det hormonerna som spökar. Det är ok så länge som det inte är färskt rött blod sa hon. Tycker oxå det är jobbigt... (v 8+4)

• Star84

Jag störtblödde de 3 första månaderna (vid mens) så ja märkte inte att ja va gravid.Förrens i januari då ja testade + trodde därför att ja precis blivt gravid eftersom ja haft mens.
    Småblödde under de första veckorna ja va jätte orolig ringde bm och allt de sa att man kunna göra det osv.

Sedan på Ul.et i v18 upptäktes det att ja va i v30 inte 18 som vi trott.Bebisen va lugn som tusan hade inga grav symptom i början men endå sluta det lyckligt har en underbar dotter på snart 3månader som mår toppen.

Men man undrar ju vart kom allt blod ifrån.

Så stå på er med blödningar visst det kanske inte är nån fara, men ja känner hade ja stått på mig (när ja viste att ja va gravid men endå blödde) så hade ja kräft ett Vul och då upptäckt tidigare att ja va längre gången...

• smurfan73

Ja.jag väntar med att ringa om det inte kommer mera vill säga..

• Sodapop

Star84: Vilken story!! Du behövde inte vänta länge innan bebben kom .

Jag hade förövrigt också brunrosa flytninger 2 ggr i v 10 o 11. Bm sa samma sak till mig, och inte fick jag göra VUL på inskrivningen heller. Nu är jag i v 17 och tror mig har känt de första rörelserna

• linnma

Jag fick rosa/bruna flytningar förra torsdagen. Ringde BM fredag morgon men hon sa att det var helt normalt så länge det inte kom färskt blod eller jag hade smärtor. På lördagen fick jag iallafall mer flytningar å ont i ryggen, så jag åkte till gynauten. Dom gjorde en undersökning och ett UL. Bebisen mådde utmärkt men mina slemhinnor var väldigt "påverkade" , slidkatarr enligt gyn. Ordinerad pevaryl vagiatorer + salva i 3 dagar. Slemhinnorna blir väldigt sköra under en graviditet, och så länge det inte kommer rent blod eller man får smärtor så ska det ej vara nån fara. Det värsta är att jag på kvällen sen fick hemska sammandragningar pga gynundersökningen. Men det ska tydligen vara normalt för en omföderska. Det är nog ingen fara, men om du är orolig så ring gyn.

• Johanna01

Jag har haft bruna flytningar sen i söndags till & från, inte mycket ibland har det gått 12h utan någonting. Jag ringde och de sa att det var helt normalt. Men det är bra att vara uppmärksam, kommer det "rent" blod ska man åka in sa hon. Men att man inte ska oroa sig i onödan för det är vanligare än man tror.

Johanna01 i v7+3

• natjam

Tänk vad jobbigt detta är... Man är ju så himla rädd om bäbisen. Jag har oxå samm som du Johanna. Det kan gå en halv dag utan något sen kommer det lite.

Någon som måste använda trosskudd lr binda/tampong pga detta?

• smurfan73

Jag har nu tatt på mig ett trosskydd för att se om det kommit ngt mera ( har mörka trosor) Hoppas inte dte kommer ngt mera bara !!

• Quenta Silmarillion

Hej! Ville bara säga att det är oftare som en blödning inte beror på något speciellt, än att det är något fel med bebben...
    Jag hade mycket blödningar före vecka tolv utan att läkarna hittade något fel. I vecka tolv fick jag plötsligt jätteont i magen och ryggen, och det började rinna rött blod så vi åkte in till akuten. Bebben mådde jättebra! Och idag har jag 80 dagar kvar till förlossning... och om ni läser gamla inlägg här så kommer ni nog se att det är tämligen vanligt med blödningar i början av graviditeten. Så försök att ta det lugnt (även om jag vet hur panikslagen man blir när man sitter där med blod på toapapperet)
    Kram!

• semlan78

Jag fick en ljusröd blödning i v. 14 och min BM sa tvärtom att det bara var farligt om blodet var mörkare, eftersom det då kommer högreuppifrån och när det är ljusrött så är det "bara" sköra slemhinnor som spökar! Vet inte vad man ska tro!

Svar på tråden rosa flytningar...igen..