• CJK

Vattnet har gått, inga värkar än. Fler som har haft samma start?

Vaknade i morse av att vattnet gick och fick åka in till sjukhuset för kontroll. Gjorde CTG och allt var fint. De sa till mig att jag ska komma tillbaka på besök i morgon om inte barnet är fött innan dess. Om värkarna inte drar igång inom 72 timmar från vattenavgången kommer de att sätta igång det. Iiih! Pirrigt! Jag har två veckor kvar till BF så jag känner mig lite överrumplad. Inga värkar dock. Fler som har varit i samma situation?

• Svar på tråden Vattnet har gått, inga värkar än. Fler som har haft samma start?
  • Pyris

Näää, mina värkar har alltid starta så fort vattnet har gått..

Men jag ville bara önska dig ett stort lycka till!!!!

• Karttu

Mitt vatten gick halv elva på förmiddagen, men jag hade inga värkar förrän sex på kvällen, då kom första, efter två timmar kom nästa och vid elvatiden på kvällen tog det fart. Sonen är född halv fyra nästa morgon.

• Karttu

Vad roligt att det är på gång! Tänk, snart har du din lilla bebis med dig!!

• Linda 1978

Med mitt första så gick vattnet kl. 07.00 på morgonen och värkarna kom igång vid 22 på kvällen. Lite tråkig väntan kan jag ju hålla med om att det blir innan det sätter igång... Fast ta vara på vilan! Den behövs!

• minängel

Jag fick samma start som dig. Vattnet gick kl 18, in på sjukhuset för koll. gynundersökning för att kolla så att det verkligen var vatten eftersom jag var osäker, ctg. Fick åka hem igen och skulle vara inne kl 8 på morgonen dagen efter om inget hänt innan dess. In igen på morgonen, igångsättning vid halv 10 tiden ca, och födde kl 19.19.

• johandra

Mitt vatten gick 00.02 in på bf...In på förlossningen på koll och ca 01.15 startade värkarna så smått...Åkte hem o blev tillsagd att höra av mig runt lunch dan efter...Kom hem 02.30...Började klocka värkarna 03.09..Åkte tillbaka till förlossningen kl 04 och 05.51 är Ella född

Du kan läsa min förlossningsberättelse i bloggen om du vill..

Lycka till nu! Det e skithäftigt att föda barn

• ebben

jag hade så-vid 2 tillfällen.
    1a gången kom värkarna.
    2a gången kom de ej,igångsättning-läs i min presentation!fort o bra!! satte droppet 9:30 o före 13 var sonen ute!? fick väl ONT runt 12:15 o 12:30 var det krystdags........

• Thegirl82

Hej
    Mitt vatten gick runt kl 15. Vid 21 började värkarna och Miranda kom kl 1.
    Hoppas att de går bra.
    Många kramar Maria

• Adagio

Mitt vatten gick 06.22 den 21/2. Jag hade lätta värkar (fast då tyckte jag att de var svåra ) ungefär var 10 minut hela dagen. Vi var inne på BB två gånger för att göra CTG. Sen åkte vi hem igen. Kl 22 på kvällen åkte vi in igen och blev inskrivna. Ludvig är född 06.14 den 22/2, nästan exakt ett dygn efter vattenavgången.

Lycka till, du har en fantastisk upplevelse framför dig. Jag skulle göra om det anytime!

• ammi75

Min förlossning började med att vattnet gick vid 01.00 då jag var i v 36 +1. Fick komma in på en gång eftersom det var en månad för tidigt. Vid 08.00 började värkarna komma igång och Alvin föddes 13.15. Det var väldigt intensiva värkar och har hört att ofta brukar vara det när allt börjar med vattenavgång. Men förlossningen gick jätte bra! LYCKA TILL! KRAM!

Svar på tråden Vattnet har gått, inga värkar än. Fler som har haft samma start?