Jordgubbar till min 1:åring
Hej!
Funkar det att ge jordgubbar till min snart 1:åriga kille. Är barn extra känsliga för matallergier?
Kram!
Hej!
Funkar det att ge jordgubbar till min snart 1:åriga kille. Är barn extra känsliga för matallergier?
Kram!
Klart som fan han ska ha jordgubbar! med mjölk!
ha ha
Det låter bra!
Har hört att man inte ska ge små barn jordgubbar, stämmer det? Min lilla är åtta månader och hon fick smaka på jordgubbsglass idag. Vill veta om ni också har hört att det inte är bra!
Man skall börja försiktigt just för att jordgubbar kan vara allergiframkallande,så prova bara litegrann ett par gånger och öka på.
Min 11 månaders fick smaka en halv jordgubbe första gången igår.
Okej, har gett henne lite lite glass ett par dagar nu och inte märkt något. Då är det ingen fara då?
Hade också hört att man skulle var extra försiktig....därför blev jag lite förvånad när jag hittade fruktpuré med jorgubbar i. Jag har för mig att burken var från 6 månader.
Men det är väl likadant med salt. Sägs överallt att man skall undvika salt, men ändå såg jag att det var salt i burken jag köpte och som var från 8 mån. Det stod joderat salt, om det nu är någon skillnad. Någon som vet??
Jag köper så sällan burkmat, så jag blev lite förvirrad. När jag lagar mat själv till tösen, undviker jag salt. Hela familjen är mer eller mindre saltfri nu för tiden
.
Det är nog ingen större fara...bara du tar det lugnt,du märker ju om hon får utslag eller blir rödprickig.
Smällde i mig en massa jordgubbar då sonen var liten (visste inte att man skulle ta det lugnt med jorgubbarna under ammning) och sonen blev helt rödprickig...Nu märker jag däremot inte av något alls...dessutom finns det ju desserter från 8 mån som innehåller jordgubbar.
Kul att ni hittade min jordgubbstråd!
Min Hugo fyller 1 år om några dar. Kommer då att bjuda på jordgubbstårta.
Kram!