• marsipangrisen

det gör ont ovanför naveln...nån som har nån aning om vad det kan bero på???

Idag efter lunch ungefär fick jag ont snett ovanför naveln på vänster sida, det känns typ som att jag har sträckt mig. Det är värre när jag reser mig och när jag går.

jag har fortfarande ont, jag tror att det har blivit lite värre, nu gör det ont lite även på andra sidan och bakåt ryggen.

Jag har känt bebisen röra sig idag. Jag är i v 30.

Vad kan det vara?

• Svar på tråden det gör ont ovanför naveln...nån som har nån aning om vad det kan bero på???
  • Neeemi

Jag kände oxå samma sak idag, efter att jag ätit. Som du säger, det känns som man har sträckt sig. Jag tror det kan va bäbis som ligger på nån nerv eller på nåt annat och trycker. D e nog inget farligt iaf. tror ja.

• Neeemi

Mitt känns ungefär som "håll"
    Nån som vet va d kan va???

• sarahrara

livmodern kan trycka på alla möjliga ställen, tarmarna harr förflyttat sig m.m. Det ni känner är kanske någon tarm eller nerv. Övertygad om att det inte är något farligt, kommer ihåg att jag också kände så när jag var gravid sist...blir det outhärdligt så ring till mvc.

• NanaS

Jag fick det när jag gick med min son och efter åt så fick ajg veta att det berott på att magmusklerna delat på sig för mycket...Bukväggsbråck fick jag och fick opereras ca. ett halv år efter förlossningen.
    Det behöver inte vara det du har men det var som du förklarade...snett över naveln som håll liksom och så gjorde mer ont när man ansträngde sig...

• marsipangrisen

usch då..hur tar man reda på om det är de då?

• NanaS

marsipangrisen

Ta upp det med din läkare och eller BM, men det finns inte så mycket att göra under graviditeten vad jag vet...det finns bråck-bälten man kan få använda sig av men en del vill inte ge ut det för det kan förslappa musklerna...
    Men det har redan min bm pratat med mig om denna gång för det står liksom ut om jag spänner magen... och om jag får mer problem är det nog ett alternativ så jag inte går sönder denna gång...
    Men som sagt, ta upp det o berätta precis vad du känner.
    Lycka till!

Svar på tråden det gör ont ovanför naveln...nån som har nån aning om vad det kan bero på???