• Mowa

Moderskapsintyg - Försäkringskassan

Hej!
    Jag undrar hur lång tid det tog från att ni skickade in moderskapsintyget tills ni hörde något från försäkringskassan! Skickade in mitt för c:a 4 veckor sedan och har inte hört något ännu. Kanske det är läge att ringa och höra efter om de fått in pappret!

• Svar på tråden Moderskapsintyg - Försäkringskassan
  • firhilwen

Det kan man alltid göra. Man kan också hedra dem med ett personligt besök i mån av tid!

• Mowa

Ja, jag får kanske göra det

• Suffe

Har frågat mig samma sak, hur lång tid ska det egentligen ta? Jag sitter i en sits som börjar bli lite knivig eftersom jag har sökt om havandeskapspenning och behöver bli omplacerad vid månadsskiftet om det inte går igenom.

• Atena

Jag är i samma situation! Skickade in moderskapsintyg och inkomstuppgifter för ca 4 veckor sedan och har inte hört något. Jag har BF idag så jag hoppas papprena kommer snart, men det hade kanske varit klyftigt att vara ute i lite bättre tid. Fast å andra sidan räknar man inte med att det ska ta så vansinningt lång tid för FK. Suck.

• firhilwen

Suffe: Om du KAN omplaceras på jobbet kommer du ju inte att bli beviljad HP. Har du läst vad din arbetsgivare har skrivit till FK i omplaceringsutredningen?

Sökte själv HP eftersom jag har ett tungt jobb inom industrin men min arbetsgivare utformade sig så klumpigt att FK bara asgarvade åt skrivelsen!
    Jag hade i o f s kunnat be min chef skriva om utredningen men jag sparar den för att påminna mig själv om att mina chefer inte har en blekaste aning om vilket arbete jag utför!

Sedan kan man ju använda sig av FKs hemsida om man har Bank-ID, nån som har provat det?

• jeeri

Jag skickade in mitt moderskapsintyg i början av juni, fick papprerna som min arbetsgivare ska fylla i för ett par veckor sedan, och de skulle vara inne inom två veckor. Skickade in dem i tid förra veckan, och väntar nu vidare..

• Bumpy

Jag skickade in mitt moderskapsintyg i förr förra veckan och fick alla papper till arbetsgivaren i förra veckan så det gick otroligt snabbt.

• LHO

bättre att du ringer till f.kassan så gjorde jag!!!!

• Nalle Puh77

Från att jag skickade in alla papper, moderskapsintyg och ansökan ang HP tog det 2v sedan fick jag brev om att HP var beviljad.

Trodde inte det skulle gå så fort.

• Mowa

Tack för alla svar... tror jag ringer dem nu!

Svar på tråden Moderskapsintyg - Försäkringskassan