fungerar kaniner och katter ihop?
Hejsan.
Jag har en honkanin som är 1 år gammal, funderar nu på att skaffa en kattunge(hona), skulle de kunna fungera ihop? Hur ska jag göra?
Hejsan.
Jag har en honkanin som är 1 år gammal, funderar nu på att skaffa en kattunge(hona), skulle de kunna fungera ihop? Hur ska jag göra?
de fungerar.
jag och min kompis bodde ihop förra året, hon hade en belgisk hare (raskanin) och jag en katt och de fungerade bra, fast harjäveln satte på bagheera ett par gånger och det tyckte väl baggis inte var någon höjdare.
vi hade dessutom typ två dussin råttor i lägenheten plus en hund
Jag har haft bägge delarna,men jag hade katten först.
Katten har respekt för kaninen.
hur ska man gå till väga när man presentera dom?
Låt kaninen ha sin bur öppen ,och kunna hoppa in,samtidigt får du inte låta katten gå in i buren,så du får kolla lite......när du inte ser så kommer katten sitta och försöka få fatt i kaninen med tassarna.....så du får även skydda kaninen när den är i buren.När de är lösa fixar de det själva.
Jo då. Kaninen sätter katterna på plats o visar vem som är bossen. Så även med hundar
Min kanin hade jättekul med hunden! TRots att den var så liten och hunden så stor,så hade de kul!
hihi det kan jag tänka mig, men om de man tar kattungen när den är liten så är det väl ingen risk att den senare i livet äter upp min lilla kanin..eller?
Som pyris sa Kaninen bestämmer
Våran kanin jagade både katt o hund. Dom var livrädda för kaninen
vi har katter och kaniner.här är det katterna som får ge efter för kaninerna.