Förlossningsförberedande kurs?
Någon som har gått Mamamias (eller annan) förlossningsförberedande kurs som har lust att delge mig hur det var? ÄR det värt att gå eller skapar det bara rädsla?
Någon som har gått Mamamias (eller annan) förlossningsförberedande kurs som har lust att delge mig hur det var? ÄR det värt att gå eller skapar det bara rädsla?
Vi har varit på den första föreläsningen på Åsö i MamaMias regi. Den skapar absolut ingen rädsla. Nu är jag förvisso inte så rädd men om du är osäker så rekommenderar jag dig att gå på den första föreläsningen för den handlar mer om "förstadiet" till själva förlossningen så kan du själv avgöra om du vill fortsätta. Min man uppskattade föreläsningen väldigt mycket för det är ganska mycket konkreta tips för den som ska peppa och stötta!
Jag har precis börjat, tycker det är JÄTTEBRA!
Kvinnan som håller kursen är BM med lång erfarenhet på förlossningen och blandar rena fakta om vad som händer i kroppen under förlossningen och VARFÖR det gör det med roliga anekdoter om hur det funkade när hon började som BM på sent 70-tal.
Personligen tycker jag det är mer skrämmande om man inte vet vad som kommer hända än att få information om hur det är i normala fall och även vad som händer vid de vanligaste komplikationerna. På det sättet kan man ju koncentrerar sig på att klämma ut barnet istället för att oroa sig över vad personalen menar eller varför ens kropp reagerar som den gör.
Dessutom, är du inskriven på Mama Mia är det gratis, det enda du förlorar är lite tid några kvällar. Jag tycker det ABSOLUT är värt det!
Jag har också bara gått på första föreläsningen, men jag tyckte att den var jättebra. För mig minskade den min rädsla mycket och jag önskar att jag gått kursen mycket tidigare.
// LOL
Jag gick på Mama Mias förlossningsförberedande kurs och den var SUPER!
Om du INTE vill vara rädd på förlossningen så ska du gå! Efter varje gång lääängtade jag efter att få föda och gör det fortfarande. Hon berättade massor av nyttiga saker att kunna och hon är rolig och man tar det till sig!!
GÅ DIT!!
Ses ikväll då syss