• Tristanya

uppkörning imorn!

då är det dax! uppkörning imorgon kl 08:15!!
    hur ska detta gå?! hehe
    har bara kört privat, ingenting på körskola! jag hoppas verkligen att jag klarar det! jag själv anser att jag KAN köra bil, så jag ser mig själv som en naturbegåvning! och jippi va kul om jag skulle klara det imorn!

är det någon som gjort uppkörningen nyligen? eller är det någon som t.o.m. gjort uppkörningen i Ronneby (nyligen)? helst privat också!
    åh va jag är nervös! hihi kommer inte kunna sova inatt! kommer vara helt uppspelt! stackars sambon!

någon som har några tips på vad jag måste komma ihåg att tänka på? (även om jag nu känner att jag KAN detta )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-29 23:05:07:
    inte lång tid kvar nu!.. ska snart till o natta (om jag nu kommer kunna somna ), sen upp imorgon bitti, äta frukost och sen iväg!

hjälp va nervös jag är nu! En vän till min mamma ringde mig nyss (hon är körskolelärare) och frågade lite hur jag känner mig och vad jag ska tänka på!
    hoppas verkligen det gåt vägen detta!

skriver imorgon hur det gick!

• Svar på tråden uppkörning imorn!
  • annie 77

Lycka till hoppas att du fixar det...

Jag kör oxå privat och de är stenhårda, iaf mot mig!
    Jag har kuggat 3 gånger på uppkörningen..
    Vet att jag kan det men men...nästa gång så fixar jag det!

- döda vinkeln
    - spegelarbetet
    - vägregler/lagar (högerregeln mm)

Detta är några grejer som de tittar stenhårt på!!

hoppas att du grejar det en spark i baken

• Tristanya

annie 77 - jo det har jag koll på (enligt mig själv alltså )
    men ja, vi får ju se imonr!.. o om jag skulle kugga mig så anser jag att jag endå har massa pengar "tillgodo" mot ifall jag skulle varit inskriven på körskolan!
    men skulle endå känna mig så himla misslyckad! kommer gå hem och gråta, eller kommer väl knappt hinna ur bilen innan tårarna skulle rinna!
    kuggade mig på teoriprovet en gång också, och då rann tårarna när jag öppnade dörren ut ifrån salen man gjorde det i!
    jag tyckte att "nu skiter jag i detta", men sen så bokade jag en ny tid och också halkbanan och då klarade jag det!
    kan även tillägga att jag trodde att jag skulle dö då jag skulle göra halkbanan, men det var ju kuuuul ju

vart har du gjort din uppkörning? har du klarat det eller håller du också på o kämpar dig till kortet?

• 1980 längtar

Jobbar som körskolelärare, nu i Luleå och inte nere hos er!!

Men det är som annie 77 säger:
    Speglar, MASSOR!!!!!
    Döda vinkeln vid körfälts byte!!
    Inte svänga med kopplingen nere!!
    Inte ha vänster foten på kopplingen!!
    Att du kan följa trafiktempot utan att köra för fort eller bryta mot lagen!!

Kom ihåg nu att du döms inte hårdare för att du är privatist, de tittar på samma saker, men om man går på körskola så får man mycket av det de tittar på under utbildningen!!

Så läs noga i ditt körhäfte som jag utgår ifrån att du har och tänk på tipsen de ger där!!

LYCKA TILL!!!

• Tristanya

1980 längtar -- speglarna är jag duktig att kolla i,
    döda vinkeln har jag printat in i huvudet så nu är jag nästan "övertydlig", och hastigheten är jag duktig på att hålla!

vi får väl se hur det går!
    ska läsa i teoriboken lite ikväll, så jag får det uppfriskat i huvudet!
    men hjälp va nervös jag kommer vara, men kommer nog gå över ganska fort, och då ska jag göra allt för att jag ska klara det!

hoppas hoppas hoppas!
    men som jag skrev ovan så har jag massa pengar tillgodo, ifall att jag inte skulle klara det!
    fick 1000kr av min farmor och farfar, så jag har så jag kan göra uppkörningen en gång till ifall att det inte skulle fungerar imorn!

• 1980 längtar

Glömde en sak:
    PLANERING!!!!!! Har du igen planering så faller hela körningen!! Titta långt in i korsningarna, rulla mot trafik ljusen ifall de är röda, så du slipper stanna!! Fort upp i hastighet på motorvägarna och håll hastigheterna!! Gör inga onödiga omkörningar!

Nu tror jag i fått med det mesta!! Det är svårt att kunna ge tips när man inte riktigt vet hur det ser ut och hur du kör!!

Men jag tror du klarar det!!

• 1980 längtar

Jo en sak till!!
    Är det så att du kuggar imorn, tycker jag att du ska gå till en körskola och be om en text lektion och be dem tala om för dig vad du ska träna på till uppkörningen och då tränar du massor hemma och en vecka eller två innan den nya uppkörningen så går du tillbaka till körskolan och kör en gång tilll och ber dem säga hur duktig du blivit efter all träning hemma!!! Och då är det lite enklare att klara uppkörningen!! Och du kommer billigt undan!! Jag har kört med många elever som enbart gjort så här!!!

• Tristanya

men problemet är att jag INTE har någon att köra med här nere.. hade turen att min pappa kom och hälsade på i helgen, så jag kunde köra med honom! min mamma och pappa bor ca 100mil ifrån mig!
    och min pojkvän har bara haft körkortet i 2 år

så jag får klara mig på det jag lärt mig nu! sen ifall det skulle skita sig imorn så kan jag ju som du säker gå till en körskola och kanske ta en testlektion!

och det där med planerin känner jag mig bra på!

oj va jag är nervös! måste komma på saker så jag slappnar av!

kanske ska be min pojkvän åka en runda med mig imorgon bitti, alltså att han kör och jag sitter brevid och får det uppfriskat i minnet hur jag SKA göra!..

• KarinoAlex

Lycka till!!! *håller tummarna*

• Tristanya

KarinoAlex - Tack ska göra allt för att jag sa ha körkort IMORGON!!
    men som sagt, får ju se imorn!
    har du körkort själv?

• KarinoAlex

Japp, jag har haft körkort i många år nu, men jag minns hur nervös jag var när jag skulle köra upp!! *ler*

Svar på tråden uppkörning imorn!