• MrsMurphy

Magsjuk katt??

Hej hej! En av mina katter har i 2 dagar fått upp både det ena och andra genom båda hållen... Vad göra?? Dom äter specialtorrfoder pga att storesyrran har problem med magen så den är anpassad för känsliga magar. Lagt den i blöt nu men 4 spyor senaste timmen...

• Svar på tråden Magsjuk katt??
  • Pillanstjernberg

Får katten i sig vätska? Var observant så att den inte torkar ut. Du kanske behöver uppsöka vetrinär? Av egen erfarenhet vet jag hur svårt det kan vara att få i dem tillräckligt med vätska och de torkar snart ut. Diarré och kräkningar kan vara symtom på mycket. Själv hade jag en katt som hade hjärtfel ( inget man tror när de har diarré och kräkningar). Hoppas kissen piggar på sig.

• MrsMurphy

Hon dricker och äter och kräks och är pigg! Har haft mycket ögonmojs senaste veckan också men ska väl avvakta i några dagar och se vad som händer. Om det blir värre!

• Gumma79

Är inte så bra på katter, men när mina hundar kräks eller har diarré så ger jag dem ingen mat i minst ett dygn. Sen börjar jag lite lätt med vitt brö och blåbärs-eller morotspurre alt. ris och kokt fisk (som kanske katter föredrar) i mycket små mängder. Om det fortsätter skulle jag kontakta veterinär, om inte annat så kan de ge bra tips om hur man ska göra. Men mina hundtips kanske inte funkar på katter..?.
    Gå in på www.agria.se där finns ganska mycket veterinärfrågor och svar.

• Pillanstjernberg

Du kan säkert hitta bra råd på Katter.nu. Eller kika in på forumet på birma.se. Där kan du säkert gå in som gäst och fråga om råd.

• MrsMurphy

Dom får vara utan mat nu, ätit som hästar idag, mycket mer än vanligt. Så får man se om det lugnar sig. Dom är ju pigga och som vanligt så jag är inte så orolig men hatar verkligen att torka spyor....

Svar på tråden Magsjuk katt??