Åka tåg med barn
Tänkte höra med er som åker tåg med era små barn hur ni gör?Sist jag åkte tåg så var det en hel del bök och jag undrar om alla andra oxå har likadant?Först så ska man boka plats i vagn 6 på X2000 för det finns mer utrymme där vilket vi gjorde. SJ skriver oxå på sin hemsida att det finns utrymme i denna vagn för ens barnvagn om den inte går att fälla ihop, vilket det inte fanns för mig för först hade folk sina väskor här och sedan kom två rullstolar och använde detta utrymme. Jag säger bara tack och lov att ligginsatsen var hård och avtagbar så jag kunde ta med den till mitt säte. Som tur var hade jag bokat sätet brevid mig så att jag kunde ha ligginsatsen där med lillen i.Men hur hade det gått om jag hade haft en liggvagn?
Nu ska jag åka igen och utan att fråga mig så bokar de bara ett säte, vilket innebär att jag får ha lillen i knät i ca 5 tim, dessutom fönsterplats. Vet inte hur detta ska gå då grabben är väldigt livlig och man behöver ju springa och byta blöja ganska ofta nu när de börjat med smakisar.
Några tips?