• tro hopp kärlek

Ivf, v6, ballongmage..proggisar.

Hej,
    Jag är i v6.nygravid via ett ivf.
    Är otroligt trött och molande mensvärk, vilket är
    normalt.

MEN jag har en enorm mage! ballongstor.svullen,svidig..
    Trögt på toan,

Ser ut som jag är i 5månaden. Visst är jag några kilon + men
    inte såhär.
    Är detta en symptom av progesteron tro?? graviditet?

Någon mer som har det såhär??

Hej!

• Svar på tråden Ivf, v6, ballongmage..proggisar.
  • Maxie

Jag med - fast jag är inte gravid än vad jag vet. Men går på proggisar och har en jätteballongmage. Fast jag har också fått höra (tack SI och Sophiahemmet) att det kan vara en reaktion på hcg:t (jag har fått 3 pregnylsprutor) och du lär väl ha ganska mycket av den varan? Kan det vara så för din del med?
    Grattis till graviditeten förresten!

• pemi

Både progesteron och graviditet skulle jag tro. Svullnade också massor i början,såg nästan mer gravid ut då än nu i v 20.
    Plockade dom dej på många ägg så finns ju även risken för överstimulering, men det borde visat sig tidigare då.

Grattis till graviditeten!

pemi

• Fru Mmm

Först av allt : GRATTIS !!!

Håller med tjejerna innan!

Vill också bara tipsa om att det är bra att ha koll på att man sköter magen.
    Progesteronet kan ha som biverkan att man blir förstoppad, vilket jag blev.
    REJÄLT kan jag säga och det var jättejobbigt !!!

Så drick mycket vatten, ät bra mat med fibrer osv.

LYCKA TILL !

• Rhonda Breeze

Jag gick själv inte genom IVF (uan lyckades mha Pergo) men kroppen lyckades iallafall producera tillräckligt mycket progesteron för att jag skulle uppleva precis samma som du. Mage stor som en ballong och väldigt trög.

En kompis frågade redan i vecka 8 om jag var gravid....

Sapere Aude!
  • tro hopp kärlek

Tack för era svar...
    Har fortfarande en ballongmage, trög,kan ej gå på toa,kissar endel.
    svidig ballongmage,jag blir såååå trött!

Men så är det väl.Ser mellangravid..urk!
    Är i v7 bara..

• Pico

Svullen mage är jättevanligt för alla i början av graviditeten har jag läst på flera ställen. Mag och tarmfunktionerna saktas ner och man blir lätt förstoppad. Jag är oxå väldigt svullen och känner mig mest bara pluffsig. Är i v 6.

• EHel

Jag är också svullen.Testade positivt efter vår första IVF (har försökt länge, och bl a gjort 4 inseminationer innan)och imorgon börjar v.5.
    Första gången jag yppar testresultat till någon annan än maken - jag är så nervös och vågar knappt hoppas. Ska på VUL måndag 12/6. Tycker själv det blev i tidigaste laget, men mottagningen stänger efter den veckan.

Tror att jag gått upp något kilo också - alla dessa hormoner gör dock att jag inte vet vad jag har för normalvikt längre och byxor i alla möjliga storlekar i garderoben. Känns inte heller som det är läge att banta just nu...

EHel

• emma1974

hej!

här har ni en till som är svullen som bara den. testade positivt i fredags óch nu ser jag ut som jag vore i 5:e månaden typ...

fick sluta med proggisarna efter plusset, men var överstimulerad innan äp, så det kanske är det?

har ont i magen hela tiden näsan som en molande mensvärk, kan det vara ett missfall på gång?

igår nös jag så det "small" till i magen och det gjorde frukansvärt ont i några sekunder. kan det ha framkallat ett missfall?

kram på er! från en mycket orolig själ.

• tro hopp kärlek

Det verkar vara naturligt i hela detta att vara lätt förstoppad,trött,molande värk,svullen ond mage...

Nös också häromdagenoch det liksom hugg till i magen.

Får småhugg då och då..
    Men denna stora hårda mage gör en galen. Kan inte heller gå på toa(kissar ofta men ej det andra:) TÖÖÖÖG. Får äte en msk rapsolja per dag.eller katrinplommon

Denna mage får vi väl ta antar jag med bubbelheten och svidan är otrevlig.
    Nej, missfall tror jag inte det är ,Emma, det har jag med, molande värk hela tiden..den växer nog bara..nysningen var nog inget farligt skall du se. kanske kramp i magmuskler?? :)

Vi får hoppas att våra magar lugnar sig lite och minskar av svullenhet och växer av annat skäl...

Grattis alla!! kram! :)

• strandsnäcka

Hej!

Grattis till graviditeten! Jag var också väldigt svullen ett bra tag efter att jag testade + . Plockades på 23 ägg. Magen var helt i olag i flera veckor och tarmarna svullna (vanligt även vid icke-ivf-graviditeter). Dessutom triggar graviditeten på äggblåsorna så att de fortsätter växa och då tar ju de en massa plats också. Dock inget man ska oroa sig för enligt BM på ivf.

Min mage lugnade sig i vecka 10 ungefär, och sedan började "den riktiga" graviditetsmagen komma i vecka 14-15.

Lycka till!

• Hene

Hallå alla nygravida!
    Jag har oxå svullen mage och mensvärk!! Testade positivt den 30/5.. jag börjar dock bli lite nervös inför v6 eftersom jag har haft missfall denna vecka 3 ggr och utomkveds 2 ggr... men man blir ju nojjig av allt!! den här gången SKA det bara gå vägen hihi
    Ha det underbart med alla svullna magar

• Adam2007

Hej! Vill börja med att säga GRATTIS!
    Själv är jag i vecka 8 och är så oerhört TRÖTT, kan sova hela dagarna om jag hade velat. Men man vill ju ha ett liv också.
    Sen har jag som dig trög mage och kissar mycket!
    Även kramper i magen, är så himla orolig för detta så att inte kramperna har negativt att göra. =( De kommer och går.
    Ska på u-ljud på torsdag, så då lär jag få veta. Men jag är väl lite för orolig, så det är säkert inget att oroa sig för.

Önskar er alla lycka till!
    Kram

• lindaiv
    Jepp så ÄR det , det har jag även fattat nu

Jag är sååå glad å vara gravid ( via ivf).

Men jobbigt änå med ballong mage & inte kunna få gå på toan.... som gör att det gör riktigt ONT !!!!!
    ...bara längtar efter en liten( som givetvis blir stor oxå
Svar på tråden Ivf, v6, ballongmage..proggisar.