• popcorn

Tips på en bra fotoskrivare?

Jag fundrar på att köpa en fotoskrivare. Kvalitet går före snabbhet. Har någon något bra tips?

• Svar på tråden Tips på en bra fotoskrivare?
  • spunken habe

ja det beror ju på din budget.

Men Canons IP4200 eller Epsons R240 är båda skrivare mellan 1000-1200 kr. De producerar riktigt bra resultat för de flesta. Hp gör även de riktigt bra skrivare. t.e.x photosmart 8050.

Lycka till.

/Spunkenhabe

• FL Lisa

jag har en canon pixma iP2200 som jag är riktigt nöjd med. jag tycker det blir riktigt bra fotoutskrifter och hyfsat snabbt går det också.

/Lisa

• musli

jag kommer att köpa canon MP8200, skriver ut foton med fotolabbs-kvalitet, skriver ut från negativ, plus en massa annat...

//heavy metal-mamma...
  • Willow 82

Jag har Canon PIXMA ip5000 tycker den är hur bra som helst och fotona blir jätte bra...däremot är det skillnad på vilka papper man använder. Fick med Canon photo paper pro och dom var verkligen jätte bra, ser ut som vanliga foton,0

• doooris

vi har en hp photosmart 335... vi tycker den är jättebra... kostar ca 1000 kr men skriver inte ut större än vanliga foton... väldigt liten och kompakt är den... och man behöver inte ha datorn... man kan bara stoppa i minneskortet i skrivaren och så skriver den ut... går att köpa batteri till.

• popcorn

Tack för alla tipsen!

Har kikat lite på olika fotoskrivare nu och jag funderade lite på :

* Canon pixma ip4200 /ip5200

finns det någon som har en sådan ?
    i så fall vad tycker ni om dem?
    bildkvaliten,drar en mycke bläck osv...

Min budget är omkring 1000-2000kr óch jag hade tänkt mig en bläcktrålskrivare som kan skriva ut i A4.

Musli: Menar du en Canon pixma MP800 ? Den verka ju toppen.

Har en kompis som har en Canon pixma MP760 som är jättenöjd med just den multiskivaren.
    Ja multiskivaren har jag kikat på också men ligger lite över min budget men kanske kanske...

Har ni fler tips så skriv !
    Ha en bra dag!

• cruZZe

Har en HP Photosmart 3310 som jag är mkt nöjd med. Ger väldigt fina och naturtrogna utskrifter.

• Isfjord

Titta på färgpatronerna. Minikrav är en svart och en trefärgs. Skriver du mycket foto bör du satsa på en som har minst fyra separata patroner. Svart, cyan, magenta och gul.
    Titta på vad nya patroner kostar, den dubbelt så dyra skrivaren kanske betalar sig efter första patronbytet?
    De patroner som sitter i vid leverans är ofta på 6-8ml. De du köper löst är ofta på 25-50ml. Därmed kan vi riva det vanliga om att det är billigare att köpa ny skrivare när bläcket är slut. Men det är också något du bör tänka på vid prisjämförelsen. Till den ena kanske en ny färgpatron kostar 250kr, till den andra kostar den 300kr. Den för 250kr innehåller vid närmare titt 25ml bläck, och den dyrare 55ml bläck. Då lär den med 300kr/55ml bli billigare i längden.
    Kvalitén på färgåtergivning kan skilja mellan olika skrivare, men priset skiljer ofta mer.

• Snäckan05

Vi har en Canon Pixma ip5200 och är mycket nöjda. Den har fått bäst i test. Riktigt bra kvalite på fotona.

• popcorn

Ja nu har jag en skrivare hemma det blev en canon pixma mp800. Jag var på väg att köpa en canon pixma ip 5200 ,men då började sambos skrivare strula så det blev denna så vi tror vi båda är nöjda.
    tack för all hjälp !

• MalinMalin

Jag är också på jakt efter en fotoskrivare. Nån som vet nån bra som är trådlös och har 6 separata färgpatroner?

Svar på tråden Tips på en bra fotoskrivare?