Vad har ni för åsikter om Herbalife??
Såg precis en presentation om
hur det fungerar och att man kan tjäna
mycket pengar på att sälja för dem..
Detta måste ju vara bluff??
För bra för att vara sant?
Det som kallas pyramidspel?
Såg precis en presentation om
hur det fungerar och att man kan tjäna
mycket pengar på att sälja för dem..
Detta måste ju vara bluff??
För bra för att vara sant?
Det som kallas pyramidspel?
jag har inte sålt, men provat deras produkter och dom var jättebra tyckte jag
jag har hört ( vet inte om det stämmer) men att herbalife kör med lite sektliknande grejer på sina medlemmar/försäljare. Ngn mer som har den erfarenheten??
dom e dyra som F*N e min åsikt , visst bra grejer men de får väl ändå va gränser ....
oseriöst pyramidspel.
Var själv på en företags presentation för ett par månader sedan.
Tror säkert att deras produkter funkar jätte bra men det verkade mest som om det bara var bantning det handlade om.
Vilket jag tycker var väldigt tråkigt
Har nu hittat ett företag som jag tycker är mycket bättre, Forever Living products. Säljer Aloe Vera.
Är jätte nöjd med produkterna, lätt sålt och har mycket bättre affärs plan.
Forever är mycket mer generösa vad gäller bonus och inköpsrabatt.
Jag är - precis som TS - väääldigt skeptisk...
Jag håller med TS.
Så fort jag hr de namet, tänker jag på Egypten haha!
*StoltMama*
anneH: Grejen med ett flertal av pyramidspelsföretagen är just att de har en produkt (ofta onödigt dyr) att gömma sig bakom just för att inte bli stoppade av lotteriinspektionen. Dock är det egentligen inte produkten som är det viktiga utan hur många andra säljare som du lyckas värva under dig. När dessa sääljare betalar in avgifter får du en del av dessa osv.
Om jag fattat det hela rätt så måste de som säljer köpa egna produkter för runt 700 i månaden. Verkar inte vara annat än lurendrejeri. Men de i toppen tjänar säkert skapligt med pengar.
Puffar då jag gärna vill
få fler åsikter..
Herbalife är MLM-försäljning, pyramidspel i viss grad. Jag vet folk som sagt upp bekantskapen med folk som sålt Herbalife. För hur roligt är det att så fort man träffas bli påprackad massa prylar? Tyvärr har det inte gått att resonera med vissa heller, då de är helt hjärntvättade av produkternas förträfflighet... Jag har jobbat med en kille som använde och sålde Herbalife också. Han var för övrigt varken särskilt smal eller pigg, ändå satt han talade sig varm om den "fantastiska" chokladgeggan han drack till lunch.
Att företaget funnits länge är väl knappast någon garanti för att det är vettigt. Företag som spelar på folks längtan efter att få en perfekt kropp brukar ju vara framgångsrika även om det mesta det säljer är buff och båg. Tv-shop (och tusentals liknande säljkanaler över hela världen) har också funnits i många år men hur många skulle säga att en majoritet av deras produkter är prisvärda och bra? Ett bantningspiller dras in, snart kommer ett "nytt revolutionerande preparat." Så går det runt, går det runt, går det runt... det är en evighetsmaskin!