• Hella77

Pris för gelénaglar?

Hej!

Skulle ni tycka att det är för dyrt att betala 200:- för att göra gelénaglar hos någon privat om resultatet blev bra?
    Det inkluderar då lackning (vanligt lack eller med dekoration) ...

Och sedan för att fylla på naglarna för 100 (inkl. omlackning)

Eller är de för billigt kanske?

Välkomna med era synpunkter! Glad

Var rädd om varandra
  • Svar på tråden Pris för gelénaglar?
  • Fiaflopp

Låter lite billigt tycker jag men det kan ju vara seriöst och bra för det och då har du tur!

• MyFine

det är ju ett himla bra pris! Förutsatt att det blir bra då..

• My Lovely Little Lumps

jag måste fråga vad är gelenaglar? o fylla på? haha sorry jag har aldrig hört om detta förut faktiskt

• malin21

ååå det e ju jätte bra, å att man får påfyllning billigt e ju jätte bra!!!

ska du göra??

• Pokergirl

Det är ju superbilligt, det tar ju ett par timmar att fixa naglarna!

• Duckan74

Jättebilligt, ett riktigt "kompis-pris". Prova du, är du nöjd är det bara att köra på.

• Samantha

det är ju skitbilligt!

• Hella77

Tack för alla glada svar Glad

Jag funderar nämligen på att börja göra detta själv.

Jag gjorde på kompisen häromdagen och det blev jättebra och såg naturligt ut.
    En vän till mig är nagelterapeut så jag har fått lära mig av henne hur man gör.

Jag kollade runt lite efter utbildningar på detta & det är ju svindyrt dessvärre Ledsen

My Lovely Little Lumps: Gelénaglar är ett konstmaterial som man gör fejknaglar med.
    Man sätter en "plastbit" som ser ut som en halv nagel ungefär, på sin egen nagel och limmar dit den vid sin egen nageltipp!
    Sen stryker man en massa av gelé över hela nageln så att det blir en "hel" och stadig nagel. Gelén härdar och vips så har man längre naglar (och oftast finare än sina egna) Glad
    När ens egen nagel växer så följer det hårda materialet med upp, så längst ner vid nagelbädden blir det ett litet tomrum där man inte har gelén kvar... då "fyller man i" detta tomrum och filar så att nageln ser hel ut igen.

Nu beskrev jag det här i korta drag men mellan allt limmande och gelépåfyllningar så är det viktigt att man filar så att det verkligen blir snyggt!

Hoppas du hängde med i mitt svamlande Glad

Var rädd om varandra
  • Pockadockan

200 är väl på ett ungefär vad materialet kostar när du bugger naglarna första gången., eller? I och för sig beror det ju på vad för märke man använder sig av också Men det låter otroligt billigt tycker jag

• Hella77

FrökenW:

Jag ska köpa in sådana grejer som används på salong så själva inköpet blir inte billigt Glad

Så man kan nog säga att rent materialmässigt inkl. lack, olja, gele, filar, tippar, UV-lampan osv ligger runt 200-250:- per gång iaf skulle jag tippa på.

Så ett pris på 250:- kanske skulle fungera bättre så det åtminstone går runt?

Jag hade inte tänkt mig att "tjäna pengar" på detta utan gör det mer för att bryta av med allt annat jag gör. Men jag kan ju inte förlora på det heller - då blir jag snart urfattig Skrattande

Vad tror ni tjejer?

Hur skulle ni lägga upp det hela om NI skulle göra detta?

Var rädd om varandra
Svar på tråden Pris för gelénaglar?