• anna7506

Solskydd Tält?

Någon som har erfarenhet av  just solskydd/strandtält?
    Funderar på att köpa ett sådant tills vi ska åka till Thailand, men har ju även tänkt att dottern ska ha solskyddskläder. Tältet tänkte jag kunnde vara bra att ha vid ev. middags lur eller lek.

• Svar på tråden Solskydd Tält?
  • Mamma Muuu

Vi har ett, förra året då snäckan var liten så tänkte vi att det skulle vara bra, men vi använde det aldrig utan sökte skugga bakom plank eller under träd. Visserligen var vi bara hemma förra sommaren, men jag hade nog inte släpat med ett tält till Thailand, oftast skuggar palmerna bra.

Vi var i Turkiet alldeles nyligen och på lekplatsen på hotellet var det skugga

däremot kan jag rek en solskyddströja.

Men om du ändå vill ha ett trält så kolla på ICA eller annan livsmedelsaffär, för vårt tält är från nivea och man fick det gratis förra sommaren om man handlade två st solkräm

trevlig resa

• Maysan

Kom hem från Thailand idag. Svante hade sina solskyddskläder när han badade och annars så låg han i skuggan. Kan även rekommendera UV-filten som vi hade stor användning av t ex det var så varmt att kläder inte funkade. Den kan man blöta och ha som svalkare. Vi var på ön Koh Samet och det har varit 35-37 grader där dygnet runt så det är viktigt att bebisen blir nersvalkad. När det var som allra varmast så var vi på hotellrummet med AC.

Skulle nog hellre köpa en UV filt istället för tält om jag vore du. Den kan man knyta om barnet och blöta upp med.

• Xara

Vi använder vårt solskyddstält (som vi fått i present) här hemma. När vi varit iväg på solsemester (senast Malta för några veckor sedan) orkade vi inte släpa med oss det. Det blir ändå för varmt inne i tältet om man har det exempelvis på stranden i solen. Bäst tycker jag det är att ha tältet I SKUGGAN som extra UV-skydd (fast jag har solskyddskläder på bebisen OXÅ *hönsmamma* ).

Svar på tråden Solskydd Tält?