• stbert

9 månaders som helt plötsligt vägrar äta

Min tjej på 9 månader har alltid varit glad i mat. Har aldrig haft problem med någon mat alls, utan ätit allt som serverats.
    Nu vill hon inte längre äta något, tar ett par tuggor men sen börjar hon gnälla och stänger helt enkelt igen munnen. Det enda som funkar är vällingen innan hon ska somna på kvällen. Det är knappt hon vill ha frukt....

Är det någon som känner igen sig och som har något råd?

• Svar på tråden 9 månaders som helt plötsligt vägrar äta
  • Tösen4

Har hon inga tänder på gång? Då kan de bli så där?

• HumDis

Min son var exakt likadan när han var ca 9 månader. Tyvärr har jag inget jättebra tips till dig. Vi fick kämpa i honom några tuggor mat så ofta det gick men efter några veckor började han äta mer igen. Det är nog ganska vanligt att de får perioder då de inte äter så mycket.

• evanord

Jag tänkte oxå på detdär med tänder..

Vår son är snart 8,5 månad och har ätit lite dåligt. När jag kände i munnen på honom upptäckte jag att tand nr 3 är på gång!

• Gnocchi

Min dotter är likadan just nu! Hon är 7,5 månad..stänger bara igen munnen när det är matdags, inte ens välling ville hon ha i morse.Funderar om det kan vara tand nr 3 på gång. Sover dåligt gör hon också vaknar ofta, men på natten går det minsann bra äta välling! Hon måste väl ta igen det hon missat på dagen...

• Noklen

Så har min dotter (7mån) gjort under ca en vecka också. Är såå jobbigt när hon börjar gnälla så fort maten kommer fram på bordet och jag får mer eller tvinga i henne lite mat. Vanligtvis älskar hon mat. Jag hoppas det går över snart

• Tissa22

Här är en till med en liten kille som inte äter mycket just nu.... han är 8månader och har alltid ätit allt som serverats... idag åt han varken vällingen eller gröten på förmiddagen utan det första han åt var middag klockan 12.30... men vad ska man göra,det går ju inte att få ner något när han kniper med munnen.... man får väl vänta och se, vi är ju inte ensamma om problemet*ler*!

• MaddeER

har hört av min svägerska att hennes barn vägrade äta när dom hade början till öroninflamation men oxå när det var dags för tänder som skulle upp!

• Zavann

Min 9 månaders grabb har fått humör, världens mest matglada och goaste unge har börjat kinka och jag känner inte igen honom. Jag tror även att han förstår mycket väl vad som serveras och har fattat tycke, vill han inte ha så vill han inte. Han förstår mycket mer nu när jag pratar med honon när vi äter och jag frågar honom om han vill ha än för 1 månad sedan. Det går fort framåt i utvecklingen och visst märks det då helt plötsligt mycket mer när de kanske då inte vill äta.
    Det släpper nog för er snart igen får vi hoppas.
    Linus har inte fått tänder ännu heller så man vet inte om det spelar någon roll i vårt fall.
    Kram

Svar på tråden 9 månaders som helt plötsligt vägrar äta