blod /rost i munnen
vaknade jag med idag, läpparna såg ut som det var rost eller torkat blod och tänderna var intorkat med det..
vad kan det vara för nåt?
eller har jag blivit en vampyr i natt
jag e i vecka 20 på torsdag
vaknade jag med idag, läpparna såg ut som det var rost eller torkat blod och tänderna var intorkat med det..
vad kan det vara för nåt?
eller har jag blivit en vampyr i natt
jag e i vecka 20 på torsdag
ingen aning... låter lite läskigt, du kanske har sugit ut blod fårn din man i hemlighet ;)
Har läst att tandköttet kan bli känsligare och att man lättare blöder i munnen eller i näsan när man är gravid.
Kan vara så att dina läppar har torkat på natten och spruckigt...ganska vanligt! Kan bero på att du kanske har druckigt dåligt med vatten/vätska.
tänkte att det kanske är nåt symtpom från graviditeten
Vaknade oxå med munnen "full av" blod imorse .. uurk... ett sår från igår som gått upp igen och blödit... blä... men som sagt normalt eftersom slemhinnorna blir skörare under graviditeten
april mamma
nej läpparna har inte torkat alls eller spruckit
de flesta får blodsmak i munnen lite längre in på graviditeten. Man kan även blöda rätt mycket i tandköttet.
Helt normalt gravsymtom
När jag var gravid så var jag sjukt känslig i munnen, mest i tandköttet. Om jag bet i ett äpple så såg det ut som att jag använt det som mordredskap... De började alltså forsa blod ur min mun bara av att jag bet i ett äpple... Så de e säkert nåt graviditetsrelaterat för dig också. :)
hannah
ja det var inge trevligt precis när min man undrade vad jag hade gjort... blä
är det nåt för tandläkaren??? ska jag gå dit eller bara sköta tänderna noga.. ta med mig tandborste i väskan kanske.
Jag tycker att du ska vara försiktig när du borstar tänderna och köpa en extra mjuk tandborste, det behövde jag för att inte blöda.
jag använder braun eltandborste..
men jag blöder inte när jag borstar tänderna..