• Jennyrockar

MamaMia

Har snokat runt lite å sett att många av oss har gått eller går på Mamma Mia MVC!(Karlavägen!) Vem hade ni där? 
     Vad tycker ni?! 

Själv har jag Soheila å gillar henne massor! Gillar även Charlotte (Ultraljuds-BM) men absolut inte Kate (Ultraljuds-BM).

~Isaac 10½ mån och Lillebror i v. 20+4~
  • Svar på tråden MamaMia
  • Bula på magen

Jag hade tänkt börja på MamaMia Götgatan (rätt sida stan för mig om man jämför hemmifrån och från jobbet). Skönt att ha "nära"

Någon som går där?
    Vilka BM hade ni?

• Elmer

Jag har gått på Mama Mia Söder (har gått 5 dgr över tiden nu...) och jag är tyvärr inte alls nöjd. Jag har under min tid hos dem fått träffa tre olika BM. Bara det tycker jag är skitdåligt. I början av grav mådde jag oerhört dåligt och behövde besöka läkare och bli SS eftersom jag bara kräktes, då fick jag en läk. tid 6 veckor senare... Så jag fick gå till min VC där husläkaren var sur och sa att det eg var MVC som skulle sköta sånt. Sen behövde jag läk. tid igen i slutet när jag fortf jobbade för jag hade ont och var mycket trött, då fick jag iaf tid snabbare. Dessutom har de ö h dåligt med tider, jag försökte hela tiden få det till att vi skulle boka in fler besök på en gång, man vet ju ändå vilka veckor man ska dit (så gjorde vi när jag gick på Dalen med min första grav) men det gick aldrig för de hade inte tiderna klara i förväg och sen fick man ta de tider de hade som ofta inte alls passade mig.

Förra grav gick jag som sagt på Dalen och tyckte det var ok men lite trist liksom, fick för mig att det skulle vara mysigare och personligare på MM men tji fick jag, min BM på Dalen var jättebra och samma hela tiden och kom ihåg mig när jag ringde sen osv osv.

Jag gick på tricket att MM ska vara bättre för att det är "privat" och ligger i stan...

Har hört gott om Södermalms MVC om du har nära dit. Ekens också. Eller om du plan att föda på SÖS så kan du skriva in dig på Södra BB, då går du på MVC och föder på samma ställe, delvis samma personal, verkar jättebra men jag fick inte skriva in mig där pga att min förra förlossning inte var okomplicerad, det måste den varit.

Lycka till!

• Pumpis

Bula på magen: jag går på Mamamia på söder och kan inte säga något ont om dem. Har bara varit där två ggr än så länge, Barnmorskan var mysig och verkade erfaren och lugn vilket är viktigt för mig som är så nojjig med allt eftersom det är min första graviditet. Tror det hänger mycket på ens förväntningar på varje MVC jag hade inga så jag blev inte besviken heller.

• lilltossan

Jag har precis bytt till Mama Mia Karlavägen (ska dit på besök 29 juni) efter att ha gjort Nupp där och kännt mig väl omhändertagen. Kommer att få bm Gun - någon som haft henne?

TS - tyckte att Kate var jättebra, vad hade du för problem med henne?

• Elsi

Jag går på MamaMia på Karlavägen och är nöjd. Har gjort flera UL och ett med Kate, tyckte hon var trevlig och saklig. Har bara stött på en läkare som var lite virrig men annars har jag inget att klaga på.

• Lilla Linda

Gick på karlavägen men har bytt till gamla stans bm då jag tyckte bm va så ointresserad o svamlig o glömsk... trivs sååå bra i gamla stan!!!

• fjunis

Går på MamaMia Karlavägen hos Elisabeth Skinnar.

Tycker hon är jättetrevlig, hon greppade min och min sambos lite "sjuka" inställning till livet ganska så snabbt och släppte lite på barnmorskerollen.

Kommer ha en annan BM under sommaren, men det är inget som bekymrar mig, de måste ju också få ha semester och är ersättaren "knäpp" så är det hennes problem. Hade jag haft problem eller varit orolig under min graviditet hade det nog döremot spelat jättestor roll hur jag blivit bemött av barnmorskan.

Kommer inte ihåg vad ultaljuds BM hette, men hon var lite "barsk" och stressad - men jag tolkade det som effektivitet, kan själv bli sån när jag är stressad och bara vill göra mitt jobb, så jag tog inte illa vid mig.

• Leve

Jag går på MamaMia på Karlavägen och har Åsa Hallberg som jag kan rekommendera varmt. Hon har en skön attityd och tar sig tid.

Jag har även gått till Hanna Pavlovska tidigare och gillar inte henne. Hon är alltför stressad, vilket gör mig stressad och jag hinner inte fråga alla frågor jag har. Valde bort henne da jag skulle träffa läkare på MamaMia nu i och med graviditeten och fick då en Greta. Hon var jättebra!

• Leve

Bebbe2006: Gillar du Åsa? Det går säkert bra med Hanna, men det var väldigt stressigt då eftersom vi gick där för utredning av barnlöshet och det hade kännts mycket bättre med en läkare som tar sig bra tid då...

• Bebbe2006

Jag har bara varit på inskrivning hos Åsa än så länge, och jag tyckter hon verkar jättetrevlig, så det blir nog bra.

Svar på tråden MamaMia