• StrawberryGirl

Varning för vax!!

Vaxade bikinilinjen med veet vaxremsor i går!! Jag har nu blåmärken och det började blöda från hårsäckarna!! Det står att de ska användas till bikinilinjen också! ALDRIG MER!!!!
    Jag är alldeles öm där nu

• Svar på tråden Varning för vax!!
  • Aaliyah

Du drog kanske av remsorna på fel sätt? Man ska dra av dem snabbt och så nära huden som möjligt

• StrawberryGirl

hmmm jag gjorde just så...vet inte vad jag kan ha gjort fel då jag följde instruktionerna.

• Apif la deuxième

Veet suger anus!

• Ylle

så blev det när jag gjorde det första gången. men bara då.

det jag lärt mig är att man ska ta ett litet område åt gången och spänn huden ordentligt. håren ska inte vara för långa heller, då blir det en icke angenäm luggningseffekt.

• France
    En gâng skulle jag vaxa överläppen med sâna där remsor, när jag dragit bort satt vaxet kvar...var tvungen och ta aceton för att fâ bort det!! Vax pâ burk och tygremsor är 100 bättre!!
  • StrawberryGirl

vaxet blev kvar på mig också...värdelöst!!

• Apif la deuxième

Jag testade i vintras mina veet cold wax strips, och sedan gick jag omkring med en stor blågrön klibbig fläclk på benet i 3-4 dagar. Jag skrubbade och använde en massa olika medel tills huden nästan gick sönder, men vaxet satt kvar. När jag gick och lade mig så klibbade jagfast i lakanet. Det var hemskt, inget tog bort det, jag fick bara vänta tills det nöttes bort.

• StrawberryGirl

är det ingen som fått små blåmärken och blod i hårsäckarna som jag? Jag kanske är väldigt känslig "där"

• Eli

Man måste sträcka ut huden lite innan man drar bort vaxet. Och det går bort med vanlig olja, rapsolja går bra.

Mvh,
    Eli

Svar på tråden Varning för vax!!