Hur gör ni i bil utomlands? Blundar och tänker på annat eller vad???
Jag har en fråga som många måste ha funderat på.
När man är ute och reser med bebisar/småbarn i bilar och bussar i länder där de aldrig hört talas om bilbarnstolar. Hur gör ni då?
Hoppas på det bästa och tänker på något annat eller vad??
Jag har funderat på detta en del då vi reser ganska mycket och inte kan ta med en hel bilbarnstol vart vi än reser.
Försöker alltid välja det alternativ som verkar säkrast och tjatar oupphörligen på alla chaufförer om mycket dricks ifall de kör långsamt, men ändå... bra är det ju verkligen inte.
Nu till frågan, vad tror ni är bäst: jag har en gång stulit med mig ett sånt där säkerhetsbälte för bebisar på flyget som man spänner fast i sitt eget bälte (usch och fy). Detta använder jag när vi åker taxi, buss etc och sätter då lilleman i mitt knä med bältet precis som på flyget. Då lillen nu är 20 månader börjar ju detta bli lite svårt och funderar därför på om en bälteskudde är bättre än ingenting alls. Vad tror ni? Vet att inget alternativ är bra, men av de minst dåliga, vad tror ni? Bälteskudde kan man ju ändå få med i packningen liksom. Men egentligen är den ju från 4 år och 15 kg och han väger 13 kg.
Tacksam för att höra eventuella andra tips och råd ( förutom det att be om barnstol på plats för det fungerar INTE i många länder och att ta med för det funkar inte heller)
Nyfiken på era svar...