• Mimmi74

gravid med oömma bröst - nån mer?

Jag är gravid i femte veckan och undrar om nån mer runt denna tid inte känner något alls i brösten?? Det här är min andra graviditet och under min första graviditet så hade jag superömma bröst.

När jag i dag bokad inskrivningssamtal och berättade för barnmorskan att mina bröst inte hade reagerat något på graviditeten så undrade hon när jag hade grav.testat mig. Det kändes som att hon misstänkte att något inte stod rätt till...

Vad säger ni - måste brösten ömma?

• Svar på tråden gravid med oömma bröst - nån mer?
  • smurf mamma

nej det behöver dom inte, det är jag ett levande bevis på. Först nu kan jag känna en aningens ömmhet i brösten om jag riktigt känner efter o jag är i v.39. Jag har också haft jätte ont i brösten i början på mina tidigare grav. men inte nu så det kan vara olika från gång till gång.

• Vinterbaby

Inga ömma bröst här heller och nu är jag i vecka 9, tror jag.

• Nea 85

Inga varken ömma eller svällda bröst här heller!
    Hade inte det förra grav heller, de blev lite större mot slutet bara.

• Sprall78

Jag hade jätteömma bröst förra graviditeten som slutade med mf. Den här gången här gången har jag bara haft lite ont i bröstvårtorna till och från och är i v 25. Brösten känner jag alls inte av!

• Fille Fjonkan

Första gången var mina bröst jätteömma precis i början av graviditeten. Andra gången... minns jag inte. Nu är de inte det minsta ömma och fullkomligt "osvullna". Jag slutade amma för snart 2 månader sedan och brösten känns "tomma". Är nu i v 6.

• MiniPyret

Med min son hade jag jätteömma bröst långt innan jag testade positivt!!
    Nu i denna graviditet började de inte ömma förrens v 10!

• Mennah

Skönt att få veta från er alla! Började själv bli lite orolig när jag kännde mina bröst o dom knappt var ömma alls. I min förra grav. som slutade med MF hade jag super ömma o spännda bröst, så jag började bli lite orolig. Jag e grav. i v.9 nu.

• Tigerwoman

Mina bröst var inte ömma alls under hela graviditeten! Inte var de särskilt svullna heller. De blev större mot slutet, men kändes precis som vanligt annars.

• cozmoz

Jag har aldrig lidit av ömma bröst, kanske ngt litet ömt ett par dagar men det har isåfall försvunnit fort.
    Jag tror inte att sjuksköterskan menade ngting med sin fråga...
    Man blir ju känslig också, i o med den förbaskade oron som brukar komma så vänder man kanske saker till det negativa
    Så oroa dig inte utan njut!!!
    Kram

• Mamma Tuva

Jag har inte några ömmande bröst, och hade det heller inte när jag väntade tösen. Däremot får jag FRUKTANSVÄRT illa Det gjorde jag även förra grav., kanske blir då en ´liten lilla syster?!

Jag tror absolut inte att du behöver vara orolig!

/ Tuva med Belle +v.7+2

• apelsinmandarin

hejhej ts!

väntar nu mitt andra ´barn är i v 5... när ja väntade min dotter högg de i brösten, som nån stack knivar i en.... nu känner ja knappt nått....visst blir man lite orolig..bokade tid idag hos bm och sa de då.. å hon sa attalla graviditeter e olika...de kan ju mycke väl komma.....

lycka till!!! vi kanske kan följas åt??

• Margaret

Jag känner inget alls i brösten. Bara en spänning i magen. Mitt första plus så jag hade hoppats på tydligare symptom, men där gick jag bet.

• SannaStina

Mina bröst har inte ömmat alls under graviditeten. Bröstvårtorna blev enormt känsliga för ca 4-6 veckor sedan. Är nu på v 19+5

• Snorky

Detta är också min andra graviditet och jag har inte börjat få ömma bröst förns nu... är i vecka 10. Så jag tycker inte det låter konstigt alls. Med sonen fick jag ömma bröst innan jag testade positivt ens... så det kan variera. Bry dig inte så mkt om vad de säger... vissa har så mkt fördommar.

• sixten101

Här har det kanske ömmat ett par dagar som max..men inget mer.jag var oxå jätteorolig men min BM sade att det inte var ovanligt alls:0)
    jag är i v.11 nu.
    innan detta så hade jag ett MA o hade då heller inga som helst symptom o var därför oroad nu.men i magen har det kännts.känns som om mensen skulle vara på g hela tiden.fast har inte kännt nånting på ca:2veckor men idag började det igen så inget konstigt med det heller hoppas jag:0)
    inge illamående heller för den delen hade några enstaka dagar för nån vecka sedan.
    Många säger att jag ska skatta mig lycklig o andra säger att det kommer dubbelt upp sen märks vem som har rätt i slutändan thihi...

• Äventyr

Jag hade inga ömma bröst, enda symtomet lite mensvärk!

• nilam

Mina bröst har aldrig ömmat! Har varit gravid 4 gånger!

• jordnöten

inga ömma bröst här heller...men vi dförsta graviditeten växte de massor på en gång och gjorde ont...men den här gången fick jag bara illamåendet

Svar på tråden gravid med oömma bröst - nån mer?