• TessH

Vattenfast mascara

Jag behöver en bra, prisvärd vattenfast mascara. Någon som har tips? Ska på begravning för en kompis, så jag kommer gråta till tusen. Det kanske inte ens funkar bra med vattenfast? Ska jag hellre vara utan smink?

• Svar på tråden Vattenfast mascara
  • Belana

Loreals Lash architect har en vattenfast som är helt OK. Håller att babysimma (inkl dyk) med i 30 minuter utan att lossna.

• TessH

Tack, ska leta efter den idag.

• axelsmamma

Ja det finns en som jag är jätte nöjd med som heter "Lash Advance Waterproof Mascara" från Oriflame och den hade jag när vi va i Grekland förra året och badade hela dagrna och den höll hur fint som helst.
    Den kostar just nu 69:- men annars 100:- så ska du ha en sån får du beställa senast den 12 juni*säg till så fixar jag det*.

• Trossens mamma

jag måste å ha en till mammas begravning

*Stolt mamma och Ålänning*
  • lilllinda

Ett tips är att färga fransarna.

• Duckan74

Eller bara måla övre fransraden under själva begravningen och sen dutta på lite på de nedre fransarna efteråt.

• MosterMaggi

Max Factor Aqualash funkar för mig.

• TessH

Tack, ska kika lite i affärerna vad som finns. Färga hade varit ett alternativ, men tiden räcker inte till innan fredag tyvärr. Med tanke på hur det varit de senaste veckorna kommer det inte funka att måla bara på övre halvan med vanlig mascara. Tårarna kommer formligen flöda med allt vad det innebär av gnuggande etc. =) Men jag ska kika på de olika förslagen på vattenfasta jag fått här. Tack!

• Alina85

kanebo har en som heter nåt med 38 grader. den är super bra. du får bara bort den med varmt vatten. använder den alltid på stranden. den kostar strax under 200 hundringen.

• Ema4

haller med meng att kanebo 38g ar superbra! Anvander den alltid pa sommaren.

Svar på tråden Vattenfast mascara