• Bella B

Lägenheten ute till försäljning - tänk om ingen vill ha den?!

Vi har köpt hus och har nu vår lgh ute till försäljning via mäklare... Men jag är så jäkla nervös!!! Tänk om vi inte får ett enda bud dvs ingen vill köpa vår lgh... vad farao gör man då? Kör man ny visning då, sänker priset (nej tack) eller vad? Vi har ju redan skrivit papper på huset och "räknar" med en viss summa från försäljningen av lgh och vårt lånelöfte är ju också baserat på vad vi fått lgh värderad till.

Skitfånig fundering kanske men jag känner mig verkligen nervig inför försäljningen... Vi tycker ju själva att vår lgh är fin och den ligger i ett sk "attraktivt område" men det kanske inte finns några köpsugna intressenter just nu. Allt handlar ju om tillfälligheter och det finns ju inga garantier lixom.

Någon annan som också ska sälja nu eller som precis sålt som känner igen sig?

*stöttetörstande Bella B*

• Svar på tråden Lägenheten ute till försäljning - tänk om ingen vill ha den?!
  • Birgitta2

Jag tror inte du behöver oroa dig. . Att sälja hus är betydligt svårare än att bli av med en hyfsat fin lägenhet. Sen måste priset vara det rätta med tanke på hur lägenheten ser ut osv. Jag tror du skall försöka ha lite is i magen.

Vi håller nu på att sälja min mammas lägenhet.  Igår sattes ny spis, fläkt och diskmaskin in. Bara den uppfräschningen, som kostat 10.000 kr drygt, kommer att generera minst 75 000 kr tillbaka vid försäljning. Så en hel del flyttstyling måste man göra numera.

• Flissi

Det där med flyttstajling beror ju på var du bor i Svealandet!
    I vår stad skulle folk bara garva om nån kom & piffade upp gamla "Gerdas" lägenhet & det skulle knappast höja nåt pris här med lite nya gardiner osv.
    Har banken baserat lånelöfte på en osåld lägenhet tror jag nog att de räknar med att den blir lättsåld! Annars hade ni inte fått det baserat på det!
    Hoppas ni får mååånga spekulanter & ett bra pris!!
    Min kompis sålde sin på en liten annons på ica gissa om hon blev glad när hon fick 130000kr mer än hon gav :0)

• pepsimax

Det går nog bra,lycka till

• Bella B

Tack för svar! Ja det kommer säkert gå bra men man är ju liiiite nojjig... kommer vara skitnervös dagen för visning, tänk om det inte kommer en kotte...

Nja nån flyttstajling blir det inte (även om det är "inne" med det nu) men lite kommer man ju piffa medblommor och sånt

Fler som är i säljartagen?

• Sannah

Vi är lite i samma sits....eller vi har lagt bud på ett hus, men det är inte säkert att vi kommer att vinna det hela.
    OM vi skulle göra det, så måste vi sälja vår lägenhet och jag är som du TS, lite orolig för om man inte får den såld till ett vettigt pris iaf.
    Vill ju liksom inte "skänka" bort den bara för att man måste bli av med den...

Visserligen så är de här lägenheterna i detta område eftertraktade (billig hyra), så det borde inte vara några problem att bli av med den, men jag oroar mig ändå...

• jaken

Vi är också på gång att sälja. Visning nästa söndag. Och visst känner jag mig nojig också. Ena stunden sitter jag och räknar vad vi skall göra med all vinst och nästa stund oron att ingen kommer på visning eller en blygsam budgivning.

• miz

Vi har ochså hittat hus och haft lägenheten till salu, många har kommit och tittat, men sedan inget mer, Vi sänkte priset med 15000 och folk ringde som bara den, så nu fick vi den såld.

• Bella B

Sannah - Va spännande, hoppas ni får huset!!! Får man fråga vart huset ligger nånstanns?

jaken - Lycka till med er försäljning! Vi har visning på tis och ons nästa vecka och jag har exakt samma funderingar som du...

miz - Va kul att det gick vägen med försäljningen, grattis!

Svar på tråden Lägenheten ute till försäljning - tänk om ingen vill ha den?!