Barnvagn med till gaten på Arlanda??
Hej! Vet någon hur det funkar? Får man ta med barnvagnen så långt som till gaten, en liten resevagn?
Hej! Vet någon hur det funkar? Får man ta med barnvagnen så långt som till gaten, en liten resevagn?
NEJ du måste lämna vagnen innan.
Jag reste senast i april och då fick man inte ta den med sig
det finns sittvagnar därinne eller så får du bära
Hej! På de flesta flygbolagen får man ha med en resevagn ända till gaten!
Ring o hör med flygbolaget du ska åka med.
Vi åkte iofs med RyanAir Västerås-London, och
där får man lämna vagnen på plattan nedanför trappen in till flygplanet på båda ställena men man måste ju checka in vagn/bilstol som vanligt. Sen läggs de i en lucka längst fram på flyget.
Jag reste från arlanda och jag fick inte ta med våran lilla resevagn men på hemvägen så fick man ha med vagnen till flyget
Vi var tvungna att checka in vagnen sist på Arlanda, dock fick vi låna en sulky att ha i väntan på flyget, som tur var. Den lämnade vi vid gaten, personalen fixade så den kom tillbaka till rätt ställe.
På hemväg nere på Cypern gick det bra att ha vagnen ända fram till flygplanet, helt underbart när flyget var 3 h försenat.
Arlanda är en av få flygplatser som i princip har helt tvärnej till vagnar fram till gaten. Men även där finns undantag. Flyger du med tex Thai så har de egna regler och tillåter paraplyvagn. Vi har även lyckats tjata med oss vår paraplyvagn till gaten (och ombord, den fick plats i hatthyllan!) när vi flög BA från Terminal 2. Men som sagt, oftast är det tvärnej! Det finns små baggagevagnar med barnsitsar (typ kundvagn) att låna. Eller ta med en bärsjal/sele!
Så himla dålig information Arlanda har! Jag fick bära omkring på våran 7 kg son i 2 h utan nån som helst information om att det finns vagnar till utlåning!
Nu flöog ju vi visserligen inrikes och en gång så skulle vi ta med vagnen till gaten då man skulle slussa ner den själv genom ett hål(tunnel) kändes inte kul att göra det alls .. innan man klev på flyget (gällde allt bagage)
tack för era svar!!! läser gärna fler svar! det verkar vara lite olika då alltså...kanske beroende på vem man kommer till och om man lyckas tjata sig till nåt...Bra att ni sa att man kan låna! Det visste jag inte. Annars får hon sitta i bärselen, men bekvämast är det ju med vagn!
Har för mig att vi fick ta med vagnen till gaten när vi flög med snowflake från arlanda sist, det var i april.
Förra året när jag flög själv (också med snowflake) så fick jag det inte.
Vi flög nu i maj och det var tvär nej att ta med vagnen till gaten. Hade bara en liten sulky. De enda låne vagnar dom har är dom som finns efter säkerhetskontrollen. Sånna små som man typ kan köra sitt handbagage på. På dom finns det typ som på kundvagnarna på ica eller konsum.
När jag frågade om lånevagn så fick jag till svars att det inte fanns så det var bara att bära
Har du en paraply-vagn så får du ha med den till gaten. En vanlig barnvagn måste du checka in. För att du ska få ha med den till gaten måste det vara en "riktig" paraply-vagn, dvs en sån som blir en lång "pinne" när du fäller ihop den, har du en sån där som blir ett platt paket så måste den checkas in som en vanlig barnvagn.
Tigerwoman - det stämmer inte. Vi hade en paraplysulky och vi fick inta ta med den till gaten. Dom kunde inte garantera att den kom med planet om man inte checkade in den och det var nåt med att försäkringarna inte täckte.
föj nu i maj och det är arlandas policy att vägra barncagn/sulky..Det är inte upp till flygbolagen utan i första hand flygplatsen.....Tyvärr!!
Cilla77, det låter himla konstigt. Jag har rest flera gånger från Arlanda och det har aldrig varit några diskussioner. De har uttryckligen sagt till mig att paraply-sulkys är OK att ta med till gaten så länge det är en "riktig" paraply-sulky. Senaste gången var förra helgen. Har dom ändrat reglerna sedan dess kanske? Flera av mina kompisar reser med småbarn regelbundet och jag har aldrig hört att någon av dem måstat checka sin paraply-sulky.
Jag ringde mitt flygbolag och frågade vad som gällde. De sa att det är upp till den som checkar in en att bestämma om man får ta med paraplyvagnen till gaten. Låter helt sjukt tycker jag. Då kan ju två familjer på samma resa få göra olika.