• cilis

Hjälp mig med köttfärssåsen!

Min köttfärssås blir så tråkig jämt så då tänkte jag att ni matduktuga FL:are kanske vill hjälpa mig. Så överös mig med smaskiga recept!!!
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Hjälp mig med köttfärssåsen!
  • Who am I

stek köttfärs, häll över krossade tomater, strimlad paprika, lök, champinjoner, buljong, kryddor och när det bara är någon minut kvar till servering MASSA hackad bladpersilja.

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Carre

Det blir mums om man har riven morötter i. Lite creme fraiche är inte helt fel. Istället för att använda salt, då brukar jag smaksätta med 1 tärning hönsbuljong

• isisisis

Om du helt har trötnat på din köttfärssås kan du prova med att bara kryda med basilika och grädde Kan vara gott ibland!

• Klatermaja

Vitlök piffar upp smaken!

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • desi

min köttfärs enkel och väldigt god och uppskattad av min familj..

blandfärs 500 g
    1 lök
    krossade tomater på burk/tetra
    vatten

kryddor.
    salt
    svartpeppar
    mexikansk chiligrillgrydda
    aromat

stek köttfärsen
    hacka lök och lägg sen i ..
    blanda och salt och peppar.
    lägg i krossade tomater och lika mkt vatten
    koka ... lägg sen i resten av kryddorna och koka ..

servera med spagetti eller annan pasta!!

och dessutom god utan massa grädde och sånt...

Stolt Mamma till Moa Grace
  • Freiya

rivna morötter i är jättegott!

jag brukar bryna lök och köttfärs, blanda i tomatpuré och häll över lite mjölk tills det blir lagom med sås, sen salt och vitpeppar. vill du ha i morötter så blanda i dem ganska sent, så att de inte kokar sönder.
    nam-nam!

• kalinan

Köttfärs, lök och paprika brynes och får sedan puttra ganska länge i passerade tomater. Häll i en skvätt rödvin och runda av med matlagningsgrädde. Salta och peppra efter behag. Rödvinet gör hela skillnaden i detta recept. Jättesmaskigt!

• Trynträ

Det viktigaste av allt. Stek köttfärsen med fajita kryddmix. Sen kan du blanda i hackad lök, riven morot, krossade tomater och lite mer kryddor. Gotti gott gott!

• Sessna

Köttfärs, lök, tomatpuré, matlagningsgrädde, creme fraich, massa vitlök, majs och kryddor.

Svar på tråden Hjälp mig med köttfärssåsen!