• lycra

Tips på nån god & annorlunda tårta?

Sambon fyller år imorgon så jag ska göra en tårta. Vill inte ha den vanliga med tårtbotten, grädde & garnering.. inte heller princesstårta. Har ni nåt tips på nån god & gärna enkel tårta? Ska helst inte ta en hel dag o göra :)

• Svar på tråden Tips på nån god & annorlunda tårta?
  • dexterswife

Köp marängbottnar och fyll mellan med grädde blandad med hallon eller jordgubbar. Och så lite grädde och bär på toppen, och kanske lite chokladsås eller chokladspån. Kanonlätt!

• dexterswife

Jag köper på Ica. Tror det brukar ligga på ca 20:- för två.

• lycra

färdiga att använda? fiffigt! :) Så du blandar hallonen eller jordgubbarna med grädden? mosar du de eller du blandar i de hela?

• dexterswife

Köper du frysta bär är de ju lite mosiga redan. Annars brukar jag mosa till lite. Du behöver inte sockra extra eftersom marängen är så söt. Det går säkert utmärkt med tex ananas också, eller banan. Nu är jag sugen!!!

• Jennie Brunflo

Maräng (färdig är superbra)
    limekräm
    grädde uppepå
    lime/citroncest uppepå det.

De som gillar lime och syrligt älskar den tårtan. Perfekt med lime/citron mot den söta marängen.

• Peztis

Gillar du marängbottnar (25:- på MAXI i somra...) så åt jag suveränt gott hos min svägerska som hade haft i vispad grädde och skivade bananer, tror det var ett varv med glass också, och ringlat chokladsås. Lite som marängsviss men med bananer.

Eller ngt annat gott:
    En marängbotten i en springform, ett lager med Kesella med jordgubb och limesmak, nästa marängbotten, bred på vispad vaniljvisp och sedan in i frysen. Färdigt på kanske 4 h i frysen. Ta fram en stund innan och skiva jordgubbar över. Nu är ju jordgubbssäsongen över men det går säkert bra med annan frukt (hallon, kiwi, bananer osv).
    Den sistnämnda tårtan är JÄTTEENKEL!

• lycra

åh va gott! nu ska jag bara fråga sambon vad han vill ha på & om han godkänner det.. han är vääääldigt kräsen så det gäller att fråga innan... inga överraskningar här inte :)

• JsN

Blanda vispad grädde med katrinplommonpure och lägg mellan marängbottnar. Lite mer grädde och riven choklad på toppen. GOTT!!!

• dexterswife

Oj! Limevarianten måste jag prova!!! Älskar lime...

• JsN

Hur gör du din limekräm Jennie?

Svar på tråden Tips på nån god & annorlunda tårta?