Brun utan sol när man är gravid?
Hörde av en gravid kollega att man inte ska använda brun utan sol när man är gravid. Själv tycker jag att detta låter konstigt. Någon som hört något liknande? Vågar man bli lite konstgjort brun när man är gravid??
Hörde av en gravid kollega att man inte ska använda brun utan sol när man är gravid. Själv tycker jag att detta låter konstigt. Någon som hört något liknande? Vågar man bli lite konstgjort brun när man är gravid??
Puff..
aldrig hört något om det, så då kan det väl inte va nån fara? jag skulle använt!
jag använder, å min bm sa att hon inte hört något negativt om det. Tror inte det är nån fara.
Varför skulle det va farligt? Har använt det själv.
Jag har varit på salong och fått en "brun utan sol" behandling och hon som gjorde den var själv gravid. Hon sa att det var absolut ingen fara, utan det absolut bästa sättet för kroppen att få lite färg. Har använt det flera gånger sedan dess!
Så smörj på du
Pigmentförändringar kanske?
Brun utan sol ska inte vara någon fara alls! Krämen lägger sig ytligt och tränger inte in genom huden och över till blodbanan. Har själv använt brun utan sol. Frågade även när jag köpte den, och det skulle inte vara några problem.
teomommy: brun utan sol påverkar inte ens pigment alls, lägger sig bara ytligt på huden.
Nanett: Är det som ett färglager?! Jag trodde det var någon kemisk substans som aktiverade dina pigment, om så bara i den yttersta huden. Där ser man!