• Anonym (undrar)

handbojor i flyget?

Hej!
    Min pojkvän bor i Sverige, och jag i Finland. I juli ska jag till honom, och min fråga lyder:
    hur är det, kan man ta med handbojor i flygplanet, utan att bli utsatt för pinsamma grejer vid incheckning osv. där de genomlyser bagaget. Om jag skulle gissa skulle jag säga att man kan ha det i väskan som inte är handbagage... Men jag är inte säker.

Vet nån?
    Tack på förhand :)

• Svar på tråden handbojor i flyget?
  • Karpet

Jo, i väskan som du checkar in kan du nog ha det. Det är ju inget vapen. Det blir ju inte pinsamt heller eftersom de ju inte scannar väskan på plats så att alla ser vad du har i väskan.

• Brollie

Om du inte har det i handbagaget så är det nog nemas problemas....

• Anonym (jaja)

Självklart kan du ha dem i vanliga bagaget det är inget problem. Men du ... Glöm inte nycklarna hemma nu

• esperando

du kan ha dom i handbagaget också...fast då är ju risken stor att dom ser det när dom scannar din väska...och då ber dig öppna den för att få sig ett gott skratt...Så jag hade lagt dom i resväskan, eller bett pojkvännen handla ett par i Finland....

• Anonym (undrar)

esperando:

Jaa, det skulle ju nog vara lite pinsamt att stå där på flygplatsen o hala upp ett par handbojor ur väskan!
    Men jag lägger dem i väskan som checkas in, då borde det inte vara nåt problem som sagt. :)

• clara02

Slå in dom i ett paket.. då ser de ju ut som en present.

• esperando

clara02- hahaha Bra idé!

• Anonym

skulle nog tro att dom (som ev röntgar bagaget) redan har sett allt konstigt och lite till.

• Anonym

Hände mig o min man i början av vårt förhållande....
    Han bodde i södra sverige o jag i norra. Han hade handbojor med sig i handbagaget vilket upptäcktes.... Piiiiinsamt... ännu mer pinsamt var det då han tog till första bästa nödlögn, nämligen att han var polis!!!!!!!! 'asg*
    Jag var, tack och lov, inte med.
    Så lägg du handbojorna i det vanliga bagaget och inte i handbagaget.

• Anonym (Avtrubbad)

Min man jobbar i säkerhetskontrollen på Arlanda, och du anar inte vad många dildos, handbojor och annat de hittar när de sitter vid röntgen. De sitter ju även och tittat igenom mycket av det incheckade bagaget. Han säger att nuförtiden kan han tom säga vilken modell av dildo/vibrator det handlar om, bara genom att titta på röntgenbilden.... De är ganska avtrubbade och bryr sig inte så mycket.

• Anonym (Insatt)

I egenskap av flygplatskontrollant kan jag rekomendera att du tar med handbojorna i det incheckade bagaget om du tycker att det är pinsamt. Ta en vanlig resväska/kabinväska och inte en ryggsäck, eftersom rygsäckar mm ska lämnas i en specialincheckning för bagage som annars kan fastna på bagagebandet där det röntgas i passagerarens närvaro.
    Tror iofs inte att någon av mina kollegor skulle vara så pass oproffisionella att de ryckte fram dem och viftade med dem i säkerhetskontrollen men du kan bli ombedd att visa dem (diskret) eller checka in dem av en eller annan anledning om du har dem i handbagaget.

Kom ihåg att flygplatskontrollanter också är människor och har sex med sina partners. Ingen kommer att skratta åt dig.

• Anonym (undrar)

Tack för alla era professionella svar! :)

• Dex

Been there, done that... Hade en gång handbojor i handbagaget när jag åkte från Arlanda. Givetvis fick jag packa upp och visa dem... vill minnas att jag drog till med att det var en present till lillgrabben därhemma som ville leka polis... Liten nödlögn kanske...

Svar på tråden handbojor i flyget?