• Anknys

Små/stora storlekar på Polarn o Pyret?

Undrar bara hur storlekarna på Polarn o Pyrets kläder är. Anton är nu 1 år och har storlek 74-80 på det mesta. Blir en jacka i storlek 86 från pop på tok för stort då?

Tacksam flr snabba svar...

• Svar på tråden Små/stora storlekar på Polarn o Pyret?
  • Amorella

Är det vindjackan du tänker på? Hur lång är han och vad väger han?

• jessa1

Hej!! Köpte en jacka från polarn och pyret i höstas i stl:80 åt min son , som snart blir 2, han kan fortfarande ha den, men det är ju dags för en ny Så min erfarenhet är att deras storlekar är stora. Men köper man en lite större så växer de ju inte ur den på en gång!!

• Bill

vi köpte en höstjacka till min son förra hösten i st 86. han var då ett år. den kunde han ha hela vintern.

• Anknys

Ja, det är vindjackan jag tänker på. Så fin och praktisk ju!
    Vet inte riktigt hur lång han är nu, längesen vi var på bvc, men omkring 78 cm och väger ca 10 kg.

• Amorella

TS:
    Jag är på väg att logga ut... Eftersom jag inte fick svar - min tjej är 78 cm och väger 9 kg. Vi köpte vindjackan i storlek 86 till henne. Den är stor, det är den, men fullt användbar. Ärmarna går att dra åt, så det är egentligen mest att det blir lite bylsigt i halsen, speciellt när hon hasar i vagnen. Men jag är nöjd med den storleken.

• Amorella

Vi svarade samtidigt! Okej, då tycker jag du ska köra på 86:an. Köp till en scarf att ha i halsen så kan man ha dragkedjan öppen en bit.

• Anknys

tUSEN TACK FÖR SVAREN! Det får bli en 86:a!! Gör ju inget om han har nått att växa i!!

Svar på tråden Små/stora storlekar på Polarn o Pyret?