• BillaBong

Har erat barn storlek 44 eller 48 på mössor?... Läs här!

... hur gamla är de i så fall (och vilken av storlekarna har han/hon?)

Det är ju så olika så jag tänkte att man kanske kan se vad som är vanligast Sitter nämligen och ska beställa en mössa till min lilltjej och den ska ju inte användas förrän i vinter. Hon är ju bara tre månader nu... Räcka ut tungan

(Kanske ska nämna att det handlar om www.sveastar.com 's Knutmössor, de verkar inte ha samma storlekssystem som de flesta andra som går efter huvudomfånget)...

d(-_-)b
  • Svar på tråden Har erat barn storlek 44 eller 48 på mössor?... Läs här!
  • emmapemma4

Min Karl har 46/48 på mössor. Han är 9 månader och har ganska stort huvud.

• BillaBong
    emmapemma4 skrev 2006-05-30 22:24:48 följande:
    Min Karl har 46/48 på mössor. Han är 9 månader och har ganska stort huvud.

Våran tjej har också ganska stort huvud Så man kanske ska satsa på en 48 då? Hon kommer ju vara runt 10 mån när den ska användas

d(-_-)b
  • emmapemma4

Det tror jag definitivt att du ska göra. Det är ju ändå svårt att avgöra hur storlekarna är. De kan ju variera men det borde ju passa.

• BillaBong

Ja precis! Och det är ju helt klart bättre att den är lite för stor än för liten, det kan man ju ordna lätt med en liten nål och tråd om inte annat :) Tackar för hjälpen :)

d(-_-)b
  • Lejån

Vår tjej är 9 månader, strl 68/74 på kläder och 44 på mössa. Litet huvud.

• danei

Hmm.när jag köpte solhatt på Kapphal så sa de att strl är baserad på barnets huvudmått...alltså strl 44 är samma som barnet har i huvudomfång...om det stämmer på alla kan jag inte svara på.
    Min tös är 1 år och jag köpte hatt i strl 46 och den är för stor men hon ska ha den hela sommaren och strl 44 var nästan för liten. Hon har 43,7 i mått.

• BillaBong

Oj! Men våran tjej som är 3 mån nu har 41,5 i huvudomfång! Förvånad Haha! Växer inte huvudet något mer fram till ett år eller? SkrattandeFlört

d(-_-)b
  • 1978nettan

min son är 2år o 8 mån och han har 47cm i huvudomfång

• BillaBong
    1978nettan skrev 2006-05-30 23:41:02 följande:
    min son är 2år o 8 mån och han har 47cm i huvudomfång

Men oj, då stämmer ju inte alls mina planer, haha! Hur sjutton ska man kunna veta hur snabbt ens barns huvud växer liksom - omöjligt ju! Räcka ut tungan Jag blev kanske bara ännu mer förvirrad av att starta den här tråden!

d(-_-)b
  • Valkyriia

skitsvårt med huvudform, min dotter har alltid varit en "tjockskalle" och nu har hon 56 i mössor som minst, medans bonusdottern som e ett år yngre har jättelitet huvud hon har 48 i mössor (kepsar) så det skiljer ju en del (kidsen är förövrigt 5 och 4 år)

• BillaBong
    Valkyriia skrev 2006-05-30 23:54:07 följande:
    skitsvårt med huvudform, min dotter har alltid varit en "tjockskalle" och nu har hon 56 i mössor som minst, medans bonusdottern som e ett år yngre har jättelitet huvud hon har 48 i mössor (kepsar) så det skiljer ju en del (kidsen är förövrigt 5 och 4 år)

Nej, inte blev jag klokare av det här Jag får helt enkelt chansa! Eller kanske låta bli att köpa en innan vintern och innan jag kommit till en affär där jag kan prova en! Räcka ut tungan

d(-_-)b
  • glömsk

Lilltjejen är ett år har strl 44 på mössor..Hoppas du kommer fram till en "bra"storlek..Mössor är krångligt tycker jag antingen är den liten eller stor..=)

• BillaBong
    glömsk skrev 2006-05-30 23:59:41 följande:
    Lilltjejen är ett år har strl 44 på mössor..Hoppas du kommer fram till en "bra"storlek..Mössor är krångligt tycker jag antingen är den liten eller stor..=)

Ja precis! Och sällan stämmer de överens med varandra. T.ex. en 44a av en modell är helt olik en annan 44a i en annan modell! Knepigt! :)

d(-_-)b
  • sofia23

köpte en mössa från sveastar i går o jag köpte 44 o min son är två år

• sofia23

de är ganska stora i storleken tycker jag....tror det var en knyt jag köpte,bild finns i mitt galleri

• glömsk

BillaBong:
    Ja knepigt är det..Bäst är när man kan prova..Ha en bra dag..
    kram lotten

Svar på tråden Har erat barn storlek 44 eller 48 på mössor?... Läs här!