• smz

tegelvägg inomhus?

Har sett flera på hemnet som har det och tycker det är sååå snyggt. Någon som vet om det är fejktegel när man har det inomhus? Nån som vet något om hur man får upp det o vad det kostar?

• Svar på tråden tegelvägg inomhus?
  • Mälaröbo

På kakelavd finns fusktegel. Sätts upp och ligger i samma prisklass som lite scystare kakel.

• therre

ja, det finns att köpa iaf här hos tapetserar-affären, måleriaffärer o sådant. ser ut som vanligt tegel, men är ett slags kakel, men platt baksida

• Lola Jämtland

Eller så köper man en tapet som ser ut som tegelsten. Det har vi i hallen (helvit variant).

• Toke

Vi har en fondvägg i sovrummet som är gjord av en tapet som ser ut som en vit tegelvägg!

• jeli79

JAg har en fondvägg i vardagsrummet som är som en riktig tegelvägg i utseendet med det är tapet Många som måste komma fram och känna på den när de kommer hihi

• Flissi

Vi har en tegelvägg på vår lilla toa! som kakel, ca 1cm djupa.
    Först skulle vi köpa på kakelfirma ca 700-1000/kvadrat men sen hittade vi precis likadant på coop för 395:- eller om det 495:-

Enkelt att sätta upp oxå, men man hade inte samm fix & fog (eller vad det nu heter) utan murbruk, kleta över som när man kaklar & sen snabbt torka av gegget med fuktig handduk. Mkt lättare & snyggare än att spritsa in.

• magnus07

Ett annat sätt som kan bli ganska snyggt är att såga till kraftiga spånskivor i rätt storlekar och sen måla dom i rätt färg före dom limmas upp på väggen.
    Så här såg det ut i köket när vi precis flyttade in i huset.
    www.maodi.dk/images/house/bild6_std.jpg

• Lowzie

Kika in i min blogg & välj bildmappen "Projekt förändringar". Vi har byggt en stenvägg (bar). Dock inte tegel utan stenbitar i olika storlekar... Är fortfarande inte klara eftersom man ska pilla i b-bruk mellan stenarna (tar tid!). Stenen har kostat 660:- kvm. Vet auu bauhaus har tegel för ca 400:- kvm

Länk till min blogg:
    spaces.msn.com/lowzie/

• HumDis

Tegelmönstrad tapet måste vara något av det fulaste som finns, däremot är fusktegel som man sätter ungefär som kakel rätt snyggt i en passande miljö.

/ HumDis
  • smz

Vill inte ha tegeltapet, det ska liksom stå ut som på en ÄKTA tegelvägg.

• therre
    HumDis skrev 2006-05-31 15:11:05 följande:
    Tegelmönstrad tapet måste vara något av det fulaste som finns, däremot är fusktegel som man sätter ungefär som kakel rätt snyggt i en passande miljö. / HumDis
    ja, det ska känns som äkta tegel med, inte som strukturtapet
  • nattinattio

hade äkta tegel i förra huset i vardagsrummet å hallen, fast det i huset sedan starten så ingen aning vad de kostar å så.. snygt var det ja..

• stinky79

Hej!

Vi har fusktegel i köket...Kika gärna in och titta på bilden..Jag och min pappa satte upp dom..Jätteenkelt... Fogandet skötte jag och min sambos syster om... Inte så svårt men mycket tvätt efteråt!!!

• mammatotoo

Syrran limmade upp träbitar som såg ut som tegel sen använde hon struktur färg (en grusig färg) och drog på några lager av det!
    Mamma däremot hon gjorde en äkta tegelvägg av gammalt tegel i sitt kök, så snyggt!! Det ska muras direkt på plattan, det blir ju så tungt!!

Svar på tråden tegelvägg inomhus?