• AML

När ringa barnmorska....

Hej
    Har konstaterat att jag är med barn... Har levt på moln under helgen härligt. Men jag undrar hur tidigt tar man kontakt med MVC och bokar tid? När har man första kontrollen?
    Tack för hjälpen på förhand
    Karmizar

• Svar på tråden När ringa barnmorska....
  • Sofia27

Ring nu :) Första besöket brukar bli runt v.10

• petra1975

Jag ringde dan efter jag testat positivt. Jag ska dit om en vecka, när jag är i v 11. Det borde vara lättare att få en tid som passar ju tidigare du ringer.
    GRATTIS förresten!

• Nette

*GRATTIS* jag lämnade ett urinprov hos BM (fast jag redan testat positivt hemma) sen gick allt av bara farten. Lycka till / Nette

• allinone

Grattis! Ring BM och boka med en gång! Det tar oftast ganska lång tid innan du får en tid, och väntan känns om en evighet. Jag trodde att man skulle få komma dit med en gång, och oj vad besviken jag blev när jag fick vänta en hel månad. Nu är det bara 1½ vecka kvar, och jag är sååå otålig! Har dock läst att många här får vänta ännu längre, så det beror på var du bor också. Lycka till!

• lurksmulan

Jag ringde dagen efter (Eller.... samma dag. Gjorde två test på måndagen och ett hos vc på tisdagen.) Jag fick också vänta en månad på inskrivning.
    Så ring du.
    Grattis förresten!

• AML

Tack för alla svar
    Skall ringa och boka tid...
    Kramizar på er alla

• Linda1976

Beror på var i landet du bor, här i Göteborg/Mölndal får man snällt vänta till v 13-14.... ändå ringde jag i v 5!

• Alveline

Jag ringer lite senare.. vill inte se ett datum extremt långt fram i tiden och stirra mig blind på det.. ringer när jag är i vecka 8-9 tänkte jag

• saggitarius

Grattis!! O väntan på inskrivningen kommer att kännas som en evighet.. det går inte någorlunda fort förrän man passerat eller nästan kommit till den magiska halvtidsgränsen..!!

• Gravilda

Jag väntade några veckor efter jag testat positivt innan jag ringde till bm. Inskrivningen var i v10.

• InaFina

Jag ringde idag. Testade pos. igår. :) Fick inte tid förrän 26 oktober... men jag hoppas tiden går fort! :)

• sissel

Jag ringde i vecka 6, och fick tid i vecka 12 (i min kommun är det vecka 12 som gäller, om det inte finns andra omständigheter). Har hört att de finns ställen i landet där det är svårt att få tider. Kan vara bra och kolla upp sådant...
    /S

Svar på tråden När ringa barnmorska....