• Alvi

    Fler än jag som var medlemmar i TL-klubben!? (Bokklubb)

    Åh, jag ÄLSKADE dessa böcker från TL-klubben!!
    Minns ni lilla gröna maskoten Kladden? Och alla menlösa grejer man fick i varje paket, rougeborstar, magväskor, små handdukar och pennor...

    Och minns ni Jana Morgan och Taffy Sinclair som slogs om söta Randy?
    Eller Jackie med hemska systern Sharon...????

    Eller Maggie vars lillasyster Cortenay blev bortrövad!?


    Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • Svar på tråden Fler än jag som var medlemmar i TL-klubben!? (Bokklubb)
  • Dino78

    Jag var med i någon bokklubb men om den hette TL minns jag inte...det var en förkortning vet jag och jag och min pappa och bror chansade påalla möjliga grejer men så betydde det något helt annat, urfånigt. Men det kan ha varit den du talar om...tyckermig känna igen Kladden...fast böckerna minns jag inte så mycket. Var nog inte medlem så länge efter vi kom på vad förkorningen var!


    DIF i själ och hjärta
  • SoFaD

    jag var oxå med i tl-klubben!
    de böcker jag kommer ihåg bäst är de om barnvaktsklubben. de gillade jag skrapt
    har kvar en del grejer därifrån, bland annat en mjuk "kladden"-figur.
    skojigt var det att vara med i den klubben! blev så sur när de la ner den o man fick bli med i läseposten eller nåt annat som kompensation typ

  • Smajla

    Ooo ja, oj vad nostalgisk jag blev nurå Flört Kladden ja, tyckte det var superspännande när man fick sitt paket hem med posten.. Tror nog jag har kvar varenda sak uppe på vinden hos mamma och pappa. Dags o rensa väl..


    //Smajla
  • Fröken Stålhand

    Ååååå! Jag var också med i TL-klubben! Gillade "rysarna" med mörklila pärm... Systrarna Sinclair var också bra!! Bästa på hela månaden när bokpaketet kom!

  • Dino78

    Det måste vart den klubben, vi trodde på typ"Toppen Läsning" eller så men det betydde väl Tuppen och Lusen eller nåt sånt?


    DIF i själ och hjärta
  • Alvi

    Dino: JAA, du är den första som påstår något sånt!!
    Det stod SENARE för "Toppen Läsning", men innan, jag SVÄR, det stod för "Tuppen & Lillemor"!!!! Men INGEN trodde på mig!

    Visst var det "Tuppen & Lillemor"????

    ......................................................................

    Kul att fler än jag var medlemmar där...! Hittade 2-3 böcker uppe på mamma o pappas vind när vi röjde där, men alla andra är borta...


    Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • meesa

    Jag fick aldrig lov att gå med i den klubben för min mamma, hon tyckte det räckte med den andra bokklubben jag var med i. Men min bästis fick TL-paketen och de var ju alltid jätteroliga! Jag var så avundsjuk på henne. Men jag fick iaf läsa böckerna. Det var ju snällt.

  • Alvi

    meesa: "Det var ju snällt".... *asg* Så bittert det lät...

    Men då fick du ju det bästa av TL-världen iallafall...


    Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • Nie

    Jag var med i TLklubben. Jag älskade den. Böckerna som handlar om tjejerna som byter familj var jättebra kommer jag ihåg och den lilla serien som hette "tretton", "fjorton" osv, den var också bra

  • MARIA99

    Minns att jag var medlem men inte så mkt om böckerna..
    Kommer i håg hur maskoten såg ut =) har massa böcker kvar i källaren tills barnen blir äldre

Svar på tråden Fler än jag som var medlemmar i TL-klubben!? (Bokklubb)